Frunatmaken's Blog

joorå så att men – näe berätta

I morse tidigt

Så tidigt som halv fem. Just då var det en hund som i alla fall i mina tankar redan genomgått processen och blivit en käck pälsmössa med tillhörande muff. En rasslande av klor och ett stilla gnäll väckte mig. Jag vacklade upp och ut men inte var han nödig inte. Inne igen ställde han sig förhoppningsfullt vid fodertunnan. Då var han billig kan jag säga.

Tillbaka i sängen meddelade maken att han för sin del varit upp och ut klockan tre. Vi kunde konstatera att trots bristen på gemensamma barn får vi ändå genomleva en del av småbarnsårens ”fröjder”. Jag var rätt klarvaken och lade några ord Wordfeud. Döm om min förvåning när det rasslade tillbaka. ”Lantistanten” var lika vaken hon.

Annars har jag anmält mig på en starta eget-kurs. Bara tanken ger mig magfladder.

14 kommentarer

  1. Snart har jag med Wordfeud, trots att alla varnat mig för beroendet:-), bättre än att äta godis och snabbmat kontra jag med.
    Idag är det gråare än gråast ute. Hoppas att din hund har skött sig inatt.
    Ha en bra dag!

    Kram

  2. ullebengtsson

    Tur för jycken att du kan avreagera dig på wordfeud.

  3. Vad är det meeed våra hundar. Ska de hålla igång så här på nätterna får vi alla lägga om dygnsrytm. Det går väl an för mig som är pensionääär … men för dig …

    Det är kanske spänningen inför den annalkande julen 🙂

    Kram!

    • Ja, vad kan det finnas i hans paket?

  4. ASG vid tanken av en rottis pälsmössa och muff!!!
    Han kan ju vara tacksam att du inte är kines, då hade han ju blivit gryta.
    Starta eget kurs… mmmmhhhhhh. Lycka till!!!

  5. Vet en till som kunde ha förvandlats till en socka eller två. Dock har det väldigt sällan hänt nattetid, de gånger hon väckt oss så har det dessutom varit brådis! På riktigt, då är det ok att bli väkt… 😉
    Kanske känner han av julstressen?! Han vet inte hur han ska hinna med alla köttbullar….o revbensjäll…
    Starta eget kurs!? Så spännande! Önskar att jag vore i den sitsen jag med! Men själva grund idén saknas…Lycka till!!

  6. Spännande!! Omvärldsbevakningsbranschen… Tillsammans med brorsan, kanske? Tillsammans täcker vi ju halva Norrland…

    • Det skulle vatt nåt. Han är bra på sånt min bror. Han är bra på mycket.

  7. Muff och mössa av hunden… kopplade inte riktigt i svinottan, trodde du började prata om stickning 😛 Man kan ju hålla sig för skratt när djuren bara vill ha lite sällskap och en bit mat.

  8. TT

    Olle vaknar varje morgon vid fem-sex… urk… efter lite mat somnar han dock om till min stora lättnad. Han är värre än något av mina barn varit och mannen vaknar inte av hans härjande.

    Jag har gått den kursen och haft eget, aldrig haft ett så stimulerande jobb! Önskar att jag haft en bättre idé men jag har i alla fall testat.

  9. Haha, du skriver underbart 🙂 Starta eget? Låter spännande och självklart blir jag nyfiken. Jag har haft samma tankar men aldrig kommit till skott!
    God morgon till dig och fredagen 🙂

  10. Inte bara din hund var billig inatt!
    Vaknade av att någon ulkade….

  11. Spännande jag är också i någon form inne på att starta eget men ännu så saknas den riktigt bärande affärsidén.

  12. Starta eget – ja! Det låter spännande!!

Kommentera

