Frunatmaken's Blog

joorå så att men – näe berätta

På Twitter

Helle Klein twittrar ”Vaclav Havel o Kim Jong Il dör samtidigt. Historiens nollsummespel.” Det ligger något i det. Nog önskar man när man tänker på det att diktaturen i Nordkorea kunde få falla på samma oblodiga vis som Tjeckoslovakiens.

Under den sammetsrevolutionen väntade jag Lilleman. Faktum är att gossen fick ett av sina två förnamn till minnet av det och till minnet av Pragvåren.

När det kommer till Nordkorea hyser jag mindre hopp än jag gjorde då. Å andra sidan några år tidigare hade man inte trott alls att Berlinmuren skulle falla.

Jag hoppas att 2012 blir ett riktigt dåligt år för diktatorer och diktaturer.

5 kommentarer

  1. Kan bara instämma!

  2. – Instämmer, sa Bull och Znogge
    – Jag med, sa Bill och Skatan … Vi instämmer.

    Kram!

  3. Det hoppas jag också!!

  4. Hade också tänkt att blogga om dessa två – fast av en helt annan anledning. Kolla ikväll.
    Vad gäller Nordkorea så hoppas jag lite försiktigt på en ”Arabic spring” à la Tunisien, där allt började. Nu eller aldrig skulle jag vilja däga. Nu har de ju en chans – den enda. Hoppas de tar tillvara på den!

  5. margareta wårenius

    Nordkorea, med kärnvapen! ajabaja!

    Alla System tar slut förellersenare. Inte vet vi vad som kommer?

Lämna en kommentar