Frunatmaken's Blog

joorå så att men – näe berätta

Sociala medier

Jag finns på Twitter, jag har ett Facebookkonto och jag finns på Google+, ja, alltså om man vet vad jag heter kan man hitta mig både här och där. Märkligt ofta skriver jag om olika saker på de olika ställena eller i alla fall skriver jag olika. Dessutom annat än på bloggen. Ibland blir det samma där som här också förstås. Det konstiga är att det känns som om olika saker passar sig för olika media.

Betyder det att man har lite för många personligheter?

19 kommentarer

  1. Behöver det väl inte göra. Tycker det är ganska solklart att det är så.

  2. Eller så beror det på vilka läsare man har…..

  3. Jo, du, lite personlighetskluvna (det finns en fin medicinsk term för detta, men den kan jag inte stava till) är vi nog alla till mans, fast jag skriver ofta ganska lika….
    Iblan leder en facebookstatus till ett blogginlägg eller vice versa 🙂

  4. Inte nödvändigtvis, däremot kan det tyda på att man har alltför mycket (fri-)tid;-)

  5. Jag tycker att alla är ungefär lika. (Nu ljög jag, twitter vet jag just inget om…). Men FB och bloggen är ungefär lika. Bara det att jag känner rätten att bre ut mig mycket mer på bloggen. Det är nog därför jag mest är där nuförtiden. På bloggen, alltså. Haha!

  6. Det betyder väl att man är mångsidig och komplex och att det faktiskt är så att vissa forum passar för vissa saker.

  7. 😀 nej det tror jag väl inte
    kramar

  8. Haha – ja, en total klyvning 😉 Jag är ju sällan inne på FB, Twittrar gör jag inte och Google+ vet jag banne mig inte vad det är 😉

  9. Kvinnlig tycker jag – simultanförmåga 🙂
    Google+ hur funkar det?

    • Lite som facebook, fast i princip är det nog bara tre aktiva i mitt nätverk. Men det är himla trevliga.

  10. Så kan det kanske vara. Själv finns jag bara på bloggen…inget Twitterkonto, ingen FB.

  11. Ja jag finns ju i riktiga livet förstås…

  12. Vi är ju så mycket så vi kan skriva om olika på olika ställen. Det beror ju också på vem som ska läsa. Dessutom – hur kul skulle det vara att skriva om precis samma sak flera gånger.

  13. Gun

    Facebook blir för personligt för mig. På bloggen är jag mer anonym och kan skriva mera fritt.

  14. Jag förstår inte. Visserligen har jag FB, men det behöver man ju inte uppdatera… Men hur mycket har man att skriva om? Jag har fullt upp med min enda blogg. 🙂

  15. hehe jag som psyksyrra säger att det är nog ganska normalt, det visar kanske t.o.m att du har en kreativ hjärna!

  16. Jag är också ganska splittrad. Det känns naturligt och nödvändigt.

  17. Jag har mina konton för olika syften, facebook är för snabbkoppling till släkt, vänner och jobb dvs där är allt jag skriver ju jag och fullt spårbart. Twitter har jag börjat med för jobbets skull men har inte kommit in i det ännu. Bloggen är min ”kräkhink” eller för den delen även min ”jordgubbstårta”, där jag låter mig skriva vad som faller mig in och hoppas att jag är någorlunda anonym, även om ni som läser ofta nog känner mig bättre än både en del vänner och kollegor. 🙂

  18. Nej, det tyder på kreativitet och flexibilitet. En del av oss andra är enkelspåriga och klarar bara av ett av de här. Jag fixar bara bloggen. Har inte försökt med twitter men med Facebook. Det funkar inte för jag skriver med alldeles för låg densitet = långt och innehållslöst. Måste bre ut mig mångordigt och omständligt, så som anstår en gammaldags småskollärare.

    Du ska vara glad över att Du fixar alla de tre olika sociala medierna.

Kommentera

