Frunatmaken's Blog

joorå så att men – näe berätta

Men så dum jag är

Här behöver ni inte hålla med. Min bror gjorde en massa blandband mer förr än nu. Numera är han småbarnsfar och jag vet inte jag men det inverkar menligt på hans kulturgärning. De sällsynta han nu gör, gör han på Spotify. Förr kom de som hembrända cd-skivor. En av dem har tappat sitt fodral och jag har alltså en skiva inne i datorn där en massa spår heter saker som spår 1 och spår 14. Jag har försökt att googla textrader och jag har försökt att komma på vad det är jag lyssnar på men det har inte funkat.

Nu, precis nu kom jag på att jag ju har en sån app i telefonen som känner igen musik man spelar. Det har jag nog haft i ett år. Ibland känner man att man haft otur när man tänkt.

13 kommentarer

  1. En kan la inte tänka på allt…. Lycka Till!

  2. Man kan inte ha allt i huvudet! Men det låter som en jättebra app, jag borde ha den med för jag är urkass på namn och låtar. 🙂

  3. MAn kan inte tänka på allt! 😀

  4. Äsch! Det har väl inte haft någon hög prioritet i din upptagna hjärna. Där har det ju varit en massa osthyvlar och annat sånt som ska slängas.

  5. Har också slängt odugliga osthyvlar……………

  6. Men? Finns det såna fiffiga också. Tur det! 🙂

  7. Appar kan ha sina fördelar… om man kommer ihåg dom. Lycka till nu!!!

  8. TT

    Jag saknar verkligen alla mina gamla blandband, många hade jag i stugan men de är så slitna nu så det är nog kört… är tyvärr lite lat med Spotify men jag ber sonen blanda en och annan CD ibland som jag kör i bilen på höööög volym.

  9. Jag hembränner bra blandningar. Vad heter den där appen?? Den låter jättebra om den funkar.

    • MusicID heter en och Scobbulous en annan mad samma funktion.

  10. Man kan helt enkelt inte tänka på allt!

  11. va bra med en sån ap, minns att jag stått i en skivaffär och försökt sjunga en låt en gång…gick inte så bra ha ha

    5 osthyvlar..men herregud va osthyvlar och det var efter att du slängt??

  12. Smart!

Kommentera

