Frunatmaken's Blog

joorå så att men – näe berätta

Eftersnack

Enligt Herta är det det man gör på nätet på juldagen. Jo, det kanske finns ett behov av det.

Jag är om intresseklubben undrar sjukt nöjd med nästan alla av mina julklappar. En stor bokhög, hade Lilleman med sig från sin svärmor. Det kändes som om pappas ande svävade över den gåvan. Han kom alltid med två kassar böcker som inte fick plats i hans hylla längre på jul. Lillebror och jag tog varannan bok och var så nöjda med den ordningen.

Från maken fick jag det jag tjatat om hela december. Stackarn, vad skulle han göra? En beautibox, så nu ska jag bli fin. Så kom där också paket med myslyx av allehanda slag. Me like, myslyx, sån som man liksom inte köper själv eller av typen brödrosten, som nog maken och jag om vi fått hållas tjurat på med. trots att den brände brödet alternativt vägrade rosta alls och framförallt aldrig jämnt längre. En rejäl pannlampa dök också upp bland paketen. Glimrende som jag skulle sagt om jag varit norrman.

3 kommentarer

  1. Åh böcker är något jag skulle behöva idag. Har snart läst ut den jag läser nu och ”snålar” liksom med sidorna.

    God fortsättning önskar jag.

  2. Kul att du var så nöjd med alla dina julklappar!!! Ibland är det bra att tjata eller hur;-)

  3. Jag önskar dig och de dina en god fortsättning på helgen. Själv är jag väldigt nöjd dels över en fin julafton, dels över en fungerande datorskärm. Det var inte kul med en heldöd, ett par dagar före julafton!

Kommentera

