Frunatmaken's Blog

joorå så att men – näe berätta

Rassel

Nu kommer vovven ner. Han sover hos Lilleman. Han gosar mest med Lilleman och R. Humlan och jag är lite satta på undantag för tillfället. Jag börjar tro att han har könsfördomar det ¨lilla¨ livet. Men när det kommer till det svarta hål som är hans mage duger jag bra. Servera frukost kan jag och det vet han.

Jag tror jag ska servera även mig lite frukost. Ungdomspersonerna sover. Jag som är i medelålderns starka grepp är klarvaken.

I går var vi till Köttkulla som sagt var. Där hittade hunden förutom lite fler favoritmänniskor också sitt gamla däck. I skogen hittade han sin ¨borttappade¨ R. I köket hittade han en skål med kattmat. På det hela taget en mycket lyckad visit, sa hunden. Vi som serverades fläskfilé och tårta var också mer än nöjda. Lilleman allra mest. Han säger att hela Norge är fullt av ingen bearnaisesås och tindrade med ögonen värre än på julafton.

10 kommentarer

  1. En go’ dag alltså!

  2. Jag har sett det förr…ja att hundar gärna grupperar sig könsmässigt i flocken…sådär ”grabbar emellan”. Man duger när det inte finns några grabbar att hänga med…

  3. En lyckad juldag med andrfa ord både för vovven och för dig! Hoppas annandagen blir lika lyckad och att ni inte blåste bort i stormen!

  4. God Fortsättning! … och som sagt här ovan: Hoppas ni inte blåste bort i stormen och hoppas att ni kommer hem ordentligt så småningom. StinaFinas favorit är nog Mannen också … men jag tror att det beror på att det är jag som får hålla i de där ”tömmarna” och tala om var ”skåpet skall stå”. Det slipper han för det mesta …

    Kram på dig!

  5. Det är lite lustigt hur djur väljer sina favoriter. Men men, så länge man inte är avskydd så… Haha!

  6. Våra tre väckte mig i morse, trampade över hela mig…ingen idé att ligga kvar då..frukostdags för dem…således frukostdags för undertecknad också 😉

    Ha de bäst.

  7. här hos oss är det jag som är favvo till båda vovvarna 🙂
    kramar

  8. Jo, jo…..när det kommer till maten så duger man 🙂

  9. Ja det är svårt med måttligheten kring jul! Vilket också visade sig på vågen nu är det bar aut och knalla

  10. Vägen till ”mannens” hjärta sägs ju gå via magen 😉

    God fortsättning!

Kommentera

