Frunatmaken's Blog

joorå så att men – näe berätta

Dagens djupa frågor

Den här dagen på året bjuder egentligen på två tunga frågor varje år. Hur ska det gå med Ivanhoe? Eller Ivan Hoe (uttalat med lätt norsk accent) som han heter hemma hos mig. Kommer han att skärpa sig och välja tjejen som det är nåt med?

Den andra djupa frågan är kan jag få med mig maken och jycken ut på nåt skogsskoj i stället. Att gårdagens spår var det årets sista hindrar inte att man lägger årets första idag. Han sussar så sött efter två rejäla spår vovven.

Igår snarkade han sig genom nyårsfirandet. Det blixtrade och small men han bara snusade på. När ett gäng ungdomar var för högljudda utanför huset skällde han till från sin korg dock. Efter alla år med vettskrämd golden njöt jag av bristen på skotträdsla även om jag inte begriper varför man ska smälla allt detta fjutt i så många timmar. Jag tycker att det är ok att man vill fira in nyåret på traditionellt vis men nog skulle det räcka med att detta gjordes mellan 23 och 01. Sen att jag inte förstår meningen med att elda upp sådana pengar, det är liksom en helt annan historia.

3 kommentarer

  1. Känner inte igen mig här inne. Är det nyårsstassen som har åkt på 😉
    Ja, jag förstår inte att människor lägger så mycket pengar på smällare och raketer – och jag tycker att det skulle vara en tidsgräns (23-01)
    Svar: Gud vad jag skrattade åt din kommentar 🙂

  2. Vovven verkar vara en rätt så mänsklig hund om man säger så. Konstigt nog så small det där jag bor mellan ca 23:45 och det blev tyst ca 0:30. Helt okej tycker jag. Sedan kan man ju vara elak (som jag) och säga: vi tjuvtittar varje år på fyrverkerierna men har aldrig spenderat en enda krona på att bidra själv. Usch på oss;-)

  3. Skönt med en icke-skotträdd hund 🙂

    God fortsättning!

Kommentera

