Frunatmaken's Blog

joorå så att men – näe berätta

Ivan Hoe och jag

Jag känner ett behov av att utveckla de tankar som denna återkommande film ger. Man sitter där i sin soffa år efter år. Lite seg efter firandet. Varje år blir man lika irriterad över han val av kvinna. Varje år tar han våpet istället.

Än jag då? Påfallande ofta gör jag samma misstag gång efter annan. Mitt nyårslöfte till mig själv är att jag ska försöka sluta med en del av dem. Sluta bygga upp förväntningar och tro att människor ska förstå vad jag behöver av sig själva. Försöka vara mer konkret för att kunna vara mindre ledsen och arg.

13 kommentarer

  1. Vilket bra nyårslöfte – tror jag hänger på det!

  2. Jag har nog inte sett filmen, illa eftersom jag är historienörd. 🙂
    Låter som ett bra men svårt löfte.

  3. Ja, hur kan han?
    Förväntningar är till för att falla ihop.
    God Fortsättning

  4. Lycka till!!!!

  5. GOD FORTSÄTTNING på 2012. Jag säger LYCKA TILL med ditt löfte…jag är kass på nyårslöften, så jag ger inga 🙂
    PS Om jag inte har sagt det förut, så gör jag det nu… Din sida är kanonfin!

  6. Jag tycker att ditt nyårslöfte låter sunt. jag slutade med det för några år sedan och mår mycket bättre. Min omgivning också. När det inte blir som man vill blir man olycklig. Därför måste man vara tydlig med vad man vill så att det blir så eller så måste man acceptera läget. Det är en befrielse.
    Angående Ivanhoe har jag samma problem. Jag lider varje gång han väljer bort den kvinna jag gillar. Filmen är ju så bra i 2 1/2 timma men slutar så irriterande.

  7. Hm.. lustigt att detta kommer nu… eftersom jag står i dessa tankar. Har fått ändra fattade beslut på grund av andra som vill annat och som då ger mig dåligt samvete.. när jag då ändrar mig (efter dem) så blir jag irriterad… ingen kul alls att umgås med alltså.
    HM… dax att börja se sitt eget värde.
    Kram på dej

  8. hoppas det går bra för dig med dina nyårslöften, de låter riktigt bra tycker jag
    kramar

  9. Maken undrade för några timmar sedan om inte Ivanhoe visades på någon av de 100 kanaler vi har. Ingen aning… har nog sett den för många år sedan… tror jag.
    Vad gäller ditt valspråk så instämmer jag helt.
    Vad gäller ditt nyårslöfte så är del 1 absolut vettigast. Del 2 tror jag nog att jag föreslagit för dig en gång… för länge sedan. Det löftet ska du absolut hålla!!!

  10. Man upphör aldrig att förundras över mäns val av kvinnor, men å andra sidan är även jag gift…..

  11. Nytt och tjusigt här inne … Värdigt 2012! 🙂 Jag ska nog också möblera om.
    Men … till saken.

    Jag hänger också på ditt nyårslöfte. Och hoppas det håller också … Vi kanske får påminna varandra när/om vi ”ramlat dit”.

    Kram!

  12. Ja, det där valet har vi nog många undrat över.
    Den andra bilden passar in på mig!

  13. Pia

    Jaaa du, han är ju helt korkad, den där Ivanhoe.. Och ditt nyårlöfte var superbra, det ska jag sno!!!
    Svar: Märkligt att samma bok kan generera så många olika känslor!! Hahahaha…

Kommentera

