Frunatmaken's Blog

joorå så att men – näe berätta

Det är som morgon igen

Jag antar att det inte är så mycket att göra åt det. Maken och vovven var ute en sväng i natt igen. Samma utstyrsel. Kanske är maken så snabb att ge sig ut sedan vovven slukade en plastpåse på nyårsdagen. Själv är jag inte så orolig utan tänker att så länge vovven både äter och skiter är det nog fri passage. Kanske är det därför jag sover som en sten genom deras nattliga äventyr.

Att han fick i sig den kom sig av att jag var klantig när jag skulle bjuda på en baconskiva som blivit över från frukosten. Inte ens i fulaste hundjackan ville jag ha en lös baconskiva i fickan utan hade den i en plastpåse och vid serveringen var jag inte snabb nog helt enkelt.

Jag börjar frukta att han snart kommer i tidningen maken som den smygande blottaren i villaområdet.

4 kommentarer

  1. Jag ska absolut hålla utkik på löpsedlarna framöver. Fast bilden av mannen i kort morgonrock och träskor, rastandes en rottis mitt i natten, ser jag faktiskt framför mig ändå *fniss*

  2. Lite orolig skulle jag nog vara … som maken. För att just kolla om plastpåsen kommer ut. Även om det är fri passage ska den ju inte ligga kvar i magen där den kan ställa till med nå´t ”skit.”
    Och jag skulle inte heller ta på mig … fast kanske lite mer ändå. På grund av att jag är så frusen av mig. 🙂

    Kram!

  3. Kalla ”måltiden” för inbakad bacon, då är det lättare att stå ut med tidningsrubriken sen;-)

  4. Jag skulle läst detta inlägg först ser jag 🙂

Kommentera

