Frunatmaken's Blog

joorå så att men – näe berätta

Vargtimme

Tanten är vaken. Katten är vaken. I övrigt är det min själ inte många som är vakna och lika bra är väl det. Jag funderar en massa, kanske är det därför jag är vaken. På skärmen ligger ett kort på min fina kvittoburk.

Hade det varit förr i världen kanske jag hade kunnat passa på att summera Konsumkvitton. Det var till Konsumkvitton burken var. Ett speciellt plastlock är det på den med hål för kvittona.

Konsumkvitton vore enklare att summera än alla tankar man har på småtimmarna när man vaknar. Den sortens tankar ska nog förvaras i en burk med mer stadigt lock. Det blir så fladdriga tankar tänkte den här tiden och dessutom blir jag för kall om tårna av att vara uppe och spöka.

4 kommentarer

  1. Summerat kvitton har jag också gjort.Vilket hästjobb. Kram

  2. Jag funderade just på varför du kommenterat hos mig före 4 på morgonen…

    Kanske har du somnat om nu och sussar som bäst?

    Tidiga morgonfunderingar är inte bra, de är ju sällan av det kreativa och upplyftande slaget.

  3. Pia

    Åh, så jag känner igen den där vakenheten mitt i natten.. Usch, det blir sällan några bra och konstruktiva lösningar på ev problem vid den tiden på dygnet 😦 Det blir istället oftast röriga, uppstressande tankar..
    SV: Ja, sådant imponerar på mig också.. för det är inte alltid min ”tanke” blir realitet! Hahahaha…

  4. Fin burk, såg en liknande i norr, häromdagen, också en cirkelkaffetjockis.Funderingar blir aldrig så komplexa som nattetid.

Kommentera

