Frunatmaken's Blog

joorå så att men – näe berätta

I dag far Lilleman ut i världen

Lite gruvsamt känns det men å andra sidan är jag glad att han tar sig för. Dessutom gav han sin mor intrycket att de mer skulle resa som ett medelålders par på sightseeing den här gången han och A. Äventyren avklarade på förra resan till Nya Zeeland så nu skulle de mer beundra vyer på stilla och romantiskt vis.

Någon del i modershjärtat viskar att det låter för bra för att vara sant. Det klingar också lite så där att när saker låter för bra för att vara sanna är de ofta inte sanna. Kanske finns en misstanke hos mig att det handlar om att lugna en mamma.

Jag trösttänker som jag brukar, tänk så orolig jag skulle vara för honom om han bara satt hemma och inget kom sig för med eller kunde göra. Då fanns det anledning till oro på riktigt. Nu är jag bara orolig ändå. Dessutom har de varandra han och A och lovat att blogga har de och lovat att skypea också, jag vet det för jag hörde det.

16 kommentarer

  1. Det man inte vet om har man inte ont av.kram

  2. Precis så tänker jag. Jag har en nära släkting som vid 31 års ålder fortfarande bor hemma. Så vill jag inte ha det. Jag vill att barnen ska bli självständiga och finna sina egna vägar. Då får man stå ut med en dotter i Egypten! Hoppas Lilleman och A får en härlig resa!

  3. polyvalentina

    Det är ju sansade unga människor bägge två, inga virrpannor som utsätter sig för allt möjligt. Nya Zeeland känns ändå inte så farligt, jag oroas mer för baciller och skojare på resten av resan. Dessutom har de ju rutin nu, beresta som de är.

    • De har faktiskt en hel del erfarenhet och skinn på näsan. Dessutom har de varandra. Jag är inte på värsta viset orolig alls. Mer för baciller och giftspindlar och sånt som man inte kan skydda sig så lätt mot.

      Ja du, Polyvalentina, lite oroliga kan vi få vara men jäklarns vilka himla bra kids vi fick till. Dessutom gillar jag hur de tittar på varandra.

  4. Ja..är det inte det ena man oroar sig för så är de det andra…stämmer in på mig ibland i andra spörsmål….och en moder är ju en moder…frugan är likadan när det gäller hennes ungar och barnbarn….! Sånt är livet…ha en fin kväll 🙂

  5. Det är en mors öde att aldrig sluta oroa sig 🙂

  6. Jag tycker att Lilleman gör helt rätt!!! Lära känna världen innan man köper radhus. Helt rätt. Du kan vara stolt över honom!

  7. Andra gången går alltld bättre. Klart att de vet hur allt skall bli bättre denna gången och med on vän med sig får resan ett helt annat upplägg. (Säger hönsiga Herta)

  8. Förstår din oro, men bättre att han är ute och rör på sig, ser världen, får erfarenhet och framför allt ett minne för livet än att han sitter hemma och inte gör något alls.

  9. Så sant, det är bara så att en mamma ska oroa sig vad de än gör. Men bättre att ta sig för än att som våran granne, bo hemma med sin mor vid 48 års ålder.

    Har maken fått komma in i stugvärmen?
    😉

  10. Nya Zeeland….. SAgan om ringen landet!!!!!! WOW!

  11. Han gör helt rätt! Man ska se sig om i världen. Snällt att lugna lilla mamsen också 😉

  12. Nya Zeeland eller hemma har nog samma orolighetsvärde, problemet är väl bara att det är litet långt hem om man skulle behöva ta sig hem litet oplanerat. Men även sånt löser sig.

    De kommer att klara sig så bra, världen är till för att ta för sig av. 🙂

    • Det klart de kommer att fixa det. De är kloka ungdomslingar.

  13. Typiskt mammor, har vi inget att oroa oss för, hittar vi på något….. Oj, vad jag känner igen mig! 🙂

  14. Mammor oroar sig alltid, och pappor också kanske. Med dotter på darriga ben i Hemavans skidbacke upptäckte jag att man kan se backen via livekamera! Mammors uppfinningsrikedom när det gäller koll på ungarna är stor. Men kameran går inte med in på baren på kvällen. Det borde man nog ändra på! 😉

Kommentera

