Frunatmaken's Blog

joorå så att men – näe berätta

Morgonens stora sak

Av den typen som mest intresserar mig. Övriga föräldrar och syskon också kanske. Lilleman och A är framme och tänker sova.

Rart av honom att berätta det. Annars är han nog mer av sorten som tänker som jag. No news is good news. Jag antar också att man efter en flygresa av det slaget inte är så sugen på att mångordigt beskriva vare sig det ena eller andra. Men de är lyckligt och väl framme, gott så.

Själv har jag inte gjort så många långa flygresor alls. Till Argentina räckte rätt långt för att få mig totalmör. Aldrig framstår väl en biljett till buisness-klassen som så åtråvärd som när man hopvikt i sin flygstol kan se den genom skynket som skiljer agnarna från vetet. Flyg är ett helt otroligt obekvämt sätt att resa på. Men fort går det, annat kan man inte säga.

9 kommentarer

  1. Skulle kunna vara sonen. En bomb skulle kunna falla utan att han reagerade…

  2. Att flyga är barbariskt. Sitter hellre fast nio timmar i ett översnöat tåg mellan Ånge och Bräcke, med en god bok, än att tvingas flyga inrikes 50 minuter från Arlanda…

    • Bara man har en god bok och lite musik med sig i bra öronproppar så.

  3. Flyg är ofta ett nödvändigt ont för att komma ut och se sig omkring i stora vida världen. Jobbigt, lite läskigt, men värt besväret 🙂

  4. ullebengtsson

    Vi blev uppgraderade på Thailandsresan. Mums.

  5. Framme! Då låter sova….. som en himla bra idé!

  6. jag gillar inte att flyga, så därför gör jag det heller inte
    kramar

  7. Skönt å höra. Jag erbjöd A mina stödstrumpor men hon avböjde.

  8. Speciellt om man har långa ben!

Kommentera

