Frunatmaken's Blog

joorå så att men – näe berätta

Finfrämmat!

Nu har Herta och Hertamannen varit här. En kopp kaffe och en macka fick de innan de drog vidare. Jag är ju en usel bloggare som inte fotade det hela. Herta och hennes man har jag uppfattat som mer diskreta inför bloggosfären men jag hade ju kunnat fota mannens ben i alla fall. Det blev ganska håriga. Han hade en rottis som ett häftplåster på låret mest hela tiden. Det var väl tur att hon fotade den tiggande och keltörstande hunden.

Det finns människor som tycker att det är ett oskick med tiggande hundar men det tycker vovven här bara är trams.

Själv tycker jag att det är helt fantastiskt så mycket människor jag lärt känna genom denna blogg och hur fantastiskt trevliga de är. Jag har sagt det förut men det tål att påpekas. Jag kanske inte har bloggvärldens flesta läsare men de bästa.

15 kommentarer

  1. Finfrämmat är det bästa som finns!

  2. Kvantitet och kvalitet går sällan hand i hand!

  3. nu har jag varit inne hos finfrämmandet och tittat på den tiggande rottisen 🙂
    kvantitet är inget att sukta efter, tro mig
    bamsekramar

  4. Speedo visade sig verkligen från sin bästa sida, denna vovve som gillar vegetarisk kost!

  5. Det är väl upp till var och en hundägare, men mig stör det då verkligen inte! Vi är tre i våran flock som håller ihop i vått och torrt, och litar på varandra!
    Spanade in sötnosen vid bordet hos Herta. Vem kan motstå en sådan go blick? Inte jag!

  6. Jovars, det är bra att placera sina bloggvänner på en lämplig körsträcka från hemmet eller någon annan plats man besöker. Jag kan tro vovve gjorde sig till efter bästa förmåga.

    • Han satt nästan i knä på Hertamannen. Man kunde knappt fått emellan ett frimärke mellan dem.

  7. Låter kul med bloggbesök även IRL. Finfin blogg har du, räknar in mig i din trogna skara….:-)

  8. 1. Håriga ben – nja, bra at du inte fotade;-)
    2. Det är inte kvantitén av läsare utan kvalitén som räknas.
    3. Tills nu trodde jag att jag hade de bästa läsare – men ok då, vi delar då;-)

  9. AHA, ni har tjuvstartat! Det måste jag tala med Inga om…….! Hoppas ni hade trevligt, med eller utan håriga ben. (Det är väl härligt med lite håriga män?)

    • Nu vill jag ju påpeka att jag inte har en aning om hur håriga dessa ben är innanför byxorna. Att byxbenen blev ludna berodde på en hund som sökte närkontakt på ett mycket påtagligt sätt.

  10. Vad bra sagt, inte flesta men bästa! Jag håller med dig.
    Skoj med date.

  11. Ha ha, hundögon är svåra att motstå eller hur. Det har inget med uppfostran att göra om hunden tigger eller ej. Det är helt enkelt medfött. Tror jag. Sen kan man ju så klart lära hunden att gå…
    Hunden här intar position då sonen brer sina morgonmackor, eller någon av oss andra står med mat, vid köksbänken. Positionen är att hon står redo med nedsänkt huvud, utan att titta upp. Beredd kan man säga!! Det ser ut som om hon skäms men det är det hon minst gör!

  12. Jag är också jätte dålig på att fota för att lägga upp på bloggen. Beror lite på tidsbrist.

  13. Håller med förstås; du har de bästa bloggläsarna! Jag är en av de flitiga! Det är trevligt med bloggvänner och kul att träffas irl ibland för att se vad som döljer sig bakom nät-fasaden. Även om man skriver mycket på bloggen så är ju ändå det mesta oskrivet liksom, en hel del privat sparar nog de flesta av oss på till irl-möten.

Kommentera

