Frunatmaken's Blog

joorå så att men – näe berätta

Inte klokt

Huga så trött jag var igår. Mitt uppdrag i samhällets tjänst som jag inte kan/vill blogga om gav för mycket att tänka på. I det läget är det rätt skönt att man har en säng. Sängen är nog en av de smartaste uppfinningarna.

Dagen idag ska nog få ägnas åt att stöka vidare i ett rum som varit arbetsrum här. Vad det ska bli är det ingen som vet än. Det är i alla fall tömt nu så gott som och det ska målas. Första användning för det torde bli att ställa allt från kök och matrum i under tiden det ska renoveras. Ett sånt utrymme kommer att behövas. Sen lyckas vi liksom inte landa i om det ska få bli bibliotek av det eller om vi ska se till att få ett svalare och rymligare sovrum.

Så kommer kanske Herta förbi på en kopp kaffe. Det hoppas jag att hon gör trots att hela hemmet ser ut som en ännu värre misär än vanligt. Kaffet är på plats och bröd och ost finns. Att dammråttor och kartonger också finns tror jag kanske att hon är stark nog att klara på sin resa norrut. Förhoppningsvis tycker hon till och med att min öppna lösning för städskåp är tjusig.

10 kommentarer

  1. Aha du känner Herta! Där ser man hur det länkar ihop sig. Säg att hon tar kontakt med mig när hon kommer upp så kan vi dricka en kopp kaffe tillsammans om hon har tid. Förstår att hon ska hitöver. Det är bra före på vägen om det inte blir storm

    • Visst är det lite besynnerligt hur liten (blogg)världen är.

  2. Vissa saker ska man inte blogga om tycker jag. Hoppas ni får en trevlig fikastund. Vad gör väl det med lite röra 😉

  3. Förutom besöket av Herta avundas jag dig inte idag.
    Alla verkar känna Herta… utom jag;-)

  4. Vore ju lite överkurs om man skulle blogga om HELA sitt liv…nä..nån måtta får det vara. 😉
    Ha en fin dag 🙂

  5. Den öppna planlös ingen avseende städskåp kan vara spännande att se. Fö har vinuss stött på nollgradigt väder och det som sörlänningarna ibland betecknar som ishalka när denna nolla har frusit till.

  6. Oh vad jag kände mig hemma hos dig med kartonger och dammråttor. Om du tror du har det stökigt så kom förbi mitt så ska du få se på stök.
    Nu har jag läst igenom dina trevliga blogginlägg sedan jag var inne sist. Inte utan att jag har saknat dig 🙂

    Kramar

  7. Alla behöver inte veta allt, även om dom tror att dom gör det 🙂 Sänguppfinningen borde få pris av något slag och då menar jag inte snus!

  8. Hemlig samhällstjänst..? Spännande! En kvinnlig Hamilton?

    • Njaäe, inte riktigt. Inte hemligt på det sättet men inte för bloggen bara.

Kommentera

