Frunatmaken's Blog

joorå så att men – näe berätta

Skype

Denna välsignade uppfinning! Hur stod den egna föräldragenerationen ut. Ett vykort fick de sedan man väl kommit hem. Jag har alltså pratat med Lilleman. Han säger att hans A säger åt honom ordentligt att använda solskyddsfaktor och att akta sig för att sticka ut ögonen. Jag vet inte men gossen lät nästan som om han gjorde narr av hennes ömma omsorger. En illbatting är vad han är!

De hade i alla fall varit och lärt sig dansa sånt här. Gudars vad jag skulle vilja åka jag med. Kanske är jag inte lika avundsjuk när det kommer till sådant som 45 personer i samma sovsal.

Illbattingen sa att han inte kunde sticka ut ögonen med en badboll …

12 kommentarer

  1. Jo..man postade vykortet på flygplatsen när man kom hem och hade problem att förklara att det var poststämplat i sverige..haha..! 🙂

  2. Tusen tack för den härligt roliga underhållningen 😀

  3. visst är det stor skillnad mot förr, vykorten kunde ju komma ett par veckor EFTER att man redan kommit hem
    kramar

  4. polyvalentina

    Vilka hårdingar, filmen alltså. Tycker A ska överlämna ansvaret över Lilleman till Lilleman själv, men omsorger är ju snällt förstås. Även jag får förebråelser därifrån, om jag missat mata hunden och sådana saker.

    Jag hörde inte heller av mig när jag var ute på vift i ungdomen, är inte säker på om pärona märkte att jag var borta.

    • Jag tror det var ett kärvänligt gnabb mest.

  5. För 24 år sedan åkte vii till Sydamerika och hämtade hem sonen. Inte ett ljud hörde de från oss på hela tiden. Och det är inte så länge sedan. Kram

  6. Annieverse

    Fasen alltså, jag måste också bli med Skajp känner jag.
    Men sovsalen skulle jag nog utan problem kunna undvara.

    • Men det är väl bara att skaffa appen. Sen sägs det att FaceTime ska funka bättre mellan iPhone men han är lite tjurig Lilleman.

  7. Eftersom jag håller med dig om att sängen är en väldigt bra uppfinning så förstår du vad jag tycker om sovsalen. Sen kan vi ju snacka snark och fis en stund, men det gör vi inte.

  8. Skype och FB tycker jag är perfekt när någon är på vift! Minns när jag tågluffade och mina föräldrar knappt visste var vi var. Än mindre om vi levde…

  9. Skype är helt fantastiskt. Jag har alltid datorn med och ringer hem. Det blir billigare och billigare att använda internet över hela världen.. 🙂

  10. Härliga filmsnuttar. Skrattar hahah haha.

Kommentera

