Frunatmaken's Blog

joorå så att men – näe berätta

Vad kan jag skriva om nu då?

De kom hem. Det gjorde de. Mågen har ännu ej stigit ur sängen så jag har inga rapporter om träningsvärk.

Makens skiddress (di kallar´t) hänger på en galge. Den ät liksom inte så hemskt hemsk som så. Det är väl mest det att den har en lite dålig passform. Det ser ut som om maken köpte den att växa i och så är den ju då sen åttiotalet men den är bara röd. Inte mintgrön eller lila.

Det har regnat också. Regn på blankis. Jag ser inte särskilt fram emot att ut och gå. Redan igår tittade vovven mycket misstänksamt på folk vi mötte. Vakthunden i honom har lite svårt för när människor rör sig stelt och konstigt. Man vet aldrig det kan vara nåt skumt. Så gjorde gammelhunden också i och för sig, trots att han inte var vakthund alls. Gammelhunden var en golden retriver. När han ställde sig och tokskällde på en man vi mötte som förmodligen led av en cp-skada och därför rörde sig på ett speciellt sätt, då var det inte kul att vara matte. Gammelhunden skällde på mycket konstigt. Farliga brevlådor, offentlig konst inklusive snögubbar och annat som han ansåg vara livsfarligt.

13 kommentarer

  1. Hundar reagerar väldigt mycket på annorlunda rörelsemönster. Miss E blev galen när hon såg en man med en stege!

  2. Hundar reagerar på sitt sätt…..min häst gillade inte människor med golfbagar, de såg konstiga ut.

  3. Haha, vilken härlig hund! Ja, kanske inte mot han med cp-skada men mot det andra. Hahaha! Offentlig konst brukar ju inte vara sådär jättesnygg, det var kanske det han protesterade mot? 🙂

    • Jag tyckte mest det var pinsamt jag när han stod och tokskällde på statyer och barnens snögubbar.

  4. Söt och mjuk vovve!

    • Jo, han var bra. Hans öron fick ta många tårar från både mig och ungarna när ex maken och jag gick skilda vägar. På många sätt en enklare hund att ha än den nuvarande men mycket mindre social.

  5. Terroristen skäller på konstiga saker som han kan se från sin utkikspost i köksfönstret. Sist var det någon som hade ställt ifrån sig en barnvagn (!!) utanför oss. Dock utan barn i. Det visade sig vara en pappa lite längre bort som glömt sin väska (inte barnet då gudskelov) och ställt ifrån sig barnvagnen medan han rusade hem efter väskan.

    Terroristen var mycket nöjd med sin insats som Mycket Farlig och Alert Vakthund.

  6. 4U2

    Har hört att många hundar har ”konstiga” sorters saker de är rädda för … det har jag med 🙂

  7. Gammelhunden på bild 🙂
    Go då :))

  8. Njaee inte skälla på stackars människor, men offentlig konst och brevlådor är sällan vackert. Vovven hade bra smak helt enkelt! Nån jädra ordning får det vara tyckte han då 🙂

  9. Väntar fortfarande på bildbevis av den röda dressen;-)
    Gammelhunden är liiiite i min smak, men den hade nog tokskällt på mig ändå;-)

    • Hur konstigt går du?

  10. vi hade också en hund som skällde åt konstiga saker
    kramar

Kommentera

