Frunatmaken's Blog

joorå så att men – näe berätta

Mitt rika inre liv

I natt igen. Miljöministern (fast inte den vi har och dessutom promenerade han med sig själv som både den medelåldring han är idag och den yngling han var när jag gick på gymnasiet) var på besök i staden vid fjällets fot. Nån typ av EU-möte var det med ett uppbåd från pressen och nyfikna på plats. Då glider det fram en bil med ett gigantiskt släp på släpet finns ömsom en stor båt och ömsom en Cheva. I drömmen är det möjligt. Från släpet strömmar ett gäng kvinnor, alla iklädda välskräddade rostbruna klänningar. Det var kompisen som stickade makens strumpor en gång och hennes kör som skulle protestera lite.

Här blir övergången lite märklig för sen var jag med maken på bröllopsresa. I smekmånadssviten på ett vandrarhem (!). Vandrarhemmet hade väldigt knepiga korridorer där jag stötte ihop med en mörkhyad journalist bland annat. Ingen kunde dock visa mig till en toalett så där fick jag lov att vakna, kissnödig som jag var.

Ibland undrar jag vad det är mitt undermedvetna vill säga mig. Bortsett från att det är dags att vakna för att naturen säger det förstås.

13 kommentarer

  1. Häftigt med drömmar, där kan allt hända.

  2. Vilka goa drömmar. Tack för att du delar med dig av fantasierna. Kram

  3. Kan helt klart bl en intressant konversation när man reder ut nattliga förvirringar 😉

  4. TT

    Ibland blir det rörigt när man drömmer… och varför fortsätter man drömma om det är en mardröm man vaknar ifrån men aldrig fortsätter man drömmen om det är en behaglig dröm?

    Dottern har bara tagit en träbit med bark kvar på baksidan och ritat dit mönster med glödpenna, börjar inifrån årsringen.

  5. Ibland får man till dom mest märkliga historier i drömmarnas värld…
    🙂

  6. Ibland undrar man hur illa ställt det är med hjärnan…
    I natt drömde jag att jag som en utmaning skulle dyka med gift i munnen. Skulle liksom ta mig från punkt A till punkt B bland en massa bråte samtidigt som jag jagades av en haj. Hrm…

  7. Vet inte om jag ens skulle våga försöka mig på att tyda den drömmen… 😀

  8. Säg som så: du har uppenbarligen ett rikt, fantasifullt och livligt liv… i dina drömmar;-)

  9. hmmmm…… Intressanta tankar att ta tag i kanske!?

  10. Visst är det knepigt och fascinerande hur man får ihop allt nattetid.

  11. det var ju i allafall inga mardrömmar 🙂

  12. Inga toaletter i drömmarna, iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii.

  13. Visst är det fantastiskt med drömmar!

Kommentera

