Frunatmaken's Blog

joorå så att men – näe berätta

iBooks

Plötsligt inser jag att man kan göra sig böcker själv. Ja det vet jag ju att man kan. Jag har bara plötsligt kommit till insikt om att jag till exempel skulle kunna plåga mina barn med att skriva kokboken ”Morsans Mat” och göra en e-bok av och skicka till dem. Jag skulle kunna fylla den med bilder också av sådant som ibland fått omdömet: Det där ser ut som färdig kompost. Förstår ni hur kul jag skulle kunna ha det? Om jag skulle göra slag i den där stora relationsromanen jag hotar med ibland och sälja den elektroniskt för 7 kr eller så visst skulle väl några av er köpa?

Alltså nåt så nördigt som jag. Ibland undrar jag själv över hur upplivad jag kan bli av sådant som att man kan göra sina egna e-böcker.

23 kommentarer

  1. polyvalentina

    Hur gör du ebok? Jag vill också.

    • Jag vet inte exakt än har bara sett reklamen för iBook Author och laddat ner den än så länge.

  2. Kommer du till skott så har du i alla fall en köpare 😀 Hittills har jag nöjt mig med att göra fotoböcker.

  3. polyvalentina

    Är det en app? Jag började på en fotokokbok med mammas recept till barnen förra året, men så pajade kameran så det fes av.

  4. Går i precis likadana tankar, mycket lockande. Håller på med en sagobok och har även lite andra planer.

  5. Hoppas inte de var vattnet som frös…..
    JAg jobbade och hade kvällsmöte varenda torsdagskväll… den kväll som älsklingen kom hem från Nabolannet…. Varje vecka hade vi samma diskussion hemma; Vad ska ni laga för mat till pappa när han kommer hem? eller rättare sagt; Vad ska DU (YS)…. (ÄS var ledare på cirkusen och sällan hemma) En gång skrek YS; Kan jag inte laga kycklingpaj? Och jag svarade (med samma glada röst) INTE VET JAG!!!!! JAg ryckt åt mig en ÖP ock skrev ett recept på marginalen…. De blev många recept i marginalen och på andra små lappar…. Önskar nu att jag skrivit dem i en skrivbok så hade YS haft en ”Min mammas bästa recept” med sig ut i livet……

  6. det låter spännande, kommer du till skott då
    kramar

  7. Ja det finns massor av knep att ge ut böcker. Det svåra är att marknadsföra sig. Men jag tänker såhär: jag skriver min bok till mig själv och vill någon annan läsa den så skulle det ju vara roligt. Så får man se hur det går. Jag ska i alla fall sitta med min bok, tryckt och klar med mitt namn på, någon dag. Lycka till med ditt skrivande!!!!

  8. Jag har haft funderingar på att skriva en kokbok med humor som huvudingrediens, Ta bilder på maten med all disk i bakgrunden, inte ha dl och tsk utan en ”klutt av detta” och ”tjonga på med lite av detta” osv. Visst skulle DU köpa den 😀 Köper du min så köper jag din (fast när jag tänker efter så lät det där sista nästan som utpressning ;-))

    • Klart jag köper Stattinskan kokbok. Fattas bara annat.

  9. Bra tips.
    Mammas mat i bild och text till ungarna. kram

  10. Det var nå’t nytt… eller kanske inte. Men däremot har jag gjort nå’t så himla gammalmodigt – gjort en egen pappersbok med hårdpärm till och med. 10 exemplar. Den blev kanoooon och jag är väldigt stolt över den:-)

  11. Jag vill också! Du måste berätta hur det går! Jag köper förstås.

  12. Självklart skulle jag köpa en sådan bok. Jag läntar redan efter att ha den i min boksamling.

  13. Men det hade väl varit kul! Gör en så ska jag köpa!

  14. Klart jag skulle köpa den!
    🙂

  15. Låter som en jättekul idé.

  16. Klart jag skulle köpa! E-boksmarknaden öppnar verkligen för nya möjligheter.

  17. 4U2

    Om du bara visste hur lättroad av mig själv jag oftast är … du skulle undra hur det står till med mig 🙂

  18. margareta wårenius

    Skoj; Oxå du har ridit. Samma här! Inte ofta man hör talas om äldre kvinnor som haft ett intresse! Då är du ju oxå UTE-intresserad.

    margareta

    • Jag borde ta upp det igen. Så är det men jag har inte kommit mig för sen jag flyttade.

  19. Klart jag kommer att läsa dina böcker 🙂
    Kram

  20. TT

    Jag köper både kokbok och relationsromanen!

Kommentera

