Frunatmaken's Blog

joorå så att men – näe berätta

Märks det?

Jag är på ett fortsatt uselt humör. Jag väntar och ser. Bollen är bortsparkad och ligger inte hos mig längre.

Dock smider jag en del planer. Lite upplivande tunnbrödsbakning och vindrickande i Jämtland ligger liksom på skissbordet.

Dessutom pysslar jag vidare på e-boken ”Mors Mat”. Det kan komma att bli en storsäljare. Både Humlan och Lilleman ska få ett exemplar och genast skulle det ju då bli två ex sålda. För att slippa köpa dem själv kan jag alltid be maken. Kanske maken också vill ha ett eget exemplar?

Produktionen går lite långsamt och det kommer att bli ett bestyr med att få till bilder. För att få till bilder på mat måste man ju laga den. Dessutom måste man komma ihåg att fota innan den är uppäten.

19 kommentarer

  1. 4U2

    Gillar din egen kommentar 🙂

  2. Vindrickande i Jämtland låter bra. Lite långt kanske för egen del men annars så…

  3. njaeee inte nåt jag märker av.
    Själv befinner mej inte heller på nåt euforiskt plan, bara att hänga med på det också antar jag.

  4. fotografera mat har jag gjort en del, det är kul här har du en länk med lite tips på hur du kan göra den här hade jag stor användning för

    http://www.tasteline.com/koksknep/mat/fotoproffs-pa-nolltid/

    • Tack! Jag som hade tänkt bilderna i samma ”avslappnade” anda som hela boken. ”Ongan” vet ju också hur det ser ut med mors mat. De har ju minsann fått tugga i sig den.

  5. Mycket i görningen, verkar det som 😀

  6. TT

    Tänk att jag hade samma tanke inför barnens flytt, då var det iofs i pappersform men så blev två av barnen vegetarianer i tonåren och då föll min ide med bilder och recept i inplastat format.

  7. Men vad coolt med en matbok där maten, istället för att vara supersnyggt upplagd, är halväten. Lite Morberg över det hela. 🙂

  8. polyvalentina

    Ja det var det där med att laga maten också…Jag har beställt knödelmiddag av en som ska få boken, så det receptet måste du ta med.

    • Så där ja, hur går det med den beställningen. Leveransen dröjer va?

  9. Ibland är man ju inte på topp..så är det ju bara….men det kommer nya dagar…ha de gött iallafall!

  10. De svåraste är nog att hinna fota innan maten är uppäten!!! 😀
    Vin går alldeles utmärkt att dricka i Jämtland och nu är de ju vinterfestival åxå!!!! 😀

  11. Men Du kan väl samla ihop lite folk under temat. Finns säkert många. Har sista dagarna hört mycket gott om staden.

  12. 🙂 ja, det gäller ju att skynda sig att fota innan maten är uppäten 🙂
    kramar

  13. Kul att du är igång! 🙂

  14. Gun

    Äsch, jag tycker du verkar vara på ovanligt bra humör jag. 😉

  15. Kul projekt, riktigt, riktigt kul faktiskt!!
    Själv älskar jag matfotografering – fast ytterst sällan av mat jag/vi lagat själva. Förstår inte varför det ser så mycket godare ut på restaurangerna;-)

  16. Så du tänker göra en kokbok. Det låter väl lite roligt. Roligt att du tänker komma upp hit till Jämtland och baka tunnbröd. Varmt nybakat tunnbröd med smör eller messmör på. Det är riktiga grejor det minsann. Jag har inte bakat ännu iår men det blir nog till påsk skulle jag tro

  17. 🙂

Kommentera

