Frunatmaken's Blog

joorå så att men – näe berätta

Nu ska jag nog ta och duscha

Jag måste göra mig lite fräsch så där. Klockan tio vill Lilleman Skypa med mig. Kommer då videon igång gäller det att se bra ut. Man vill ju inte låtsas om att man tofflat runt hela helgen klädd så att hunden nästan tyckt det varit pinsamt han också.

Lite sura var vi igår lilla voffs och jag. Vi drog till vår bästa skog vi och tänkte att vi skulle få ha den ifred som vanligt. Skutta lite i snön en stund så där. Tydligen jagas det nåt så den turen blev kort och så fick det bli bara koppelpromenad i våra vanliga trakter.

10 kommentarer

  1. Vad hände med den inre skönheten 😉

  2. Hoppas han uppskattade att du duschat 🙂
    Annars räcker det säkert med att du bara finns, du vackra människa 😉

  3. Här ska powerwalkas men sen – då blir det fårskinnstofflor och ingentinggöra 🙂

  4. Hoppas nu skype funkar när DU gjort Dej till en söndagsmorgon.

  5. Aha, det är därför Du är lite putt på jägare just nu!? 🙂

    • Näe, inte då. När det gällde mitt svar hos dig är det mer min vanliga inställning. Går man ut i skogen med jakthund och bössa torde risken att skrämma upp björn vara betydligt större än om man t ex har med en kamera.

    • Sen är jag betydligt räddare för att bli skjuten av ivrig jägare än attackerad av björnar. Det gäller hunden också där jag också är mest rädd att vara ute under jakten, inte för rovdjuren utan för jägarna. Statistiken över vådaskjutna hundar kontra rovdjursdödade…

  6. Jagas det älg?

  7. Du menar så att skenen inte bedrar;-)

  8. TT

    Ja nu är det kris bland jägarna som inte fällt sin älgkvot, sista helgen på älgjakten här.

Kommentera

