Frunatmaken's Blog

joorå så att men – näe berätta

Dag ett klar

Lite läxa av det omöjliga slaget. Vad ska firman heta och hur ska loggan se ut. Den delen hade ju jag tänkt lägga ut på världens bästa konsulter i ärendet nämligen min Humlan, hennes R och R:s bror om han har lust. R:s bror är han som ritat bilden av mig som jag hade här som avatar ett tag. På honom har jag inte lika mycket ”hållhakar” som på min Humla. Jag kanske inte har några på henne heller utan får förlita mig på deras godhet. Skulle jag t ex säga ”Hjälp mig annars får du ta hand om hunden själv finns ju risken att hon synar det kortet och säger att hon gör det. Det skulle ju vara så obegripligt ödsligt utan gosnosen.

Så länge jag inte riktigt vill säga vad det handlar om är det ju också lite svårt att få hjälp från en annars mycket mångkunnig läsekrets. Hur man vänder sig …

19 kommentarer

  1. Nej, då är det svårt att komma med det ultimata rådet!

    Har precis läst om er ras i ”Brukshunden”.

  2. Jaha….lite luddigt kan jag tycka.

  3. Jag har väldigt bra fantasi då vill du säga B med så kan jag säkert klura ut något totalt opassande. Som du sett i bloggen kan jag rita loggan med. 😉

  4. Du kommer säkert på något! 🙂

  5. JA, nu är jag kanske inte riktigt rätt person att uttala mig om detta … så vida du inte vill höra en fasligt massa svammel från mig … munlädret är det inget fel på, ganska välsmort emellanåt faktiskt 😀

  6. polyvalentina

    Så bra med egna konsulter inom familjen! Såna där saker är nog väldigt bra att få proffshjälp med. Vad man ska heta och hur loggan ska se ut beror ju på vilket intryck man vill göra och vilka man riktar sig till. Ungdomligt, traditionellt, skojigt-konstnärligt elller klassiskt-och-dyrt-konceptet…Inga lätta val inte.

  7. Ja nu vet jag ju inte vad du ska/vill göra med ditt företag. Namnet och loggan bör ju återspegla det – kort och koncist. Polyvalentina har rätt… å jag är yrkesskadad;-)

  8. Det blir säkert jättebra. – vad det nu än blir! 🙂

  9. Det är väl de som känner dig bäst som ska hjälpa dig med det så att företaget blir så mycket du som möjligt.

  10. 4U2

    Ja, hur länge skall man få vänta? 😉

  11. TT

    Åh vad spännande och kul att få sparka igång med något!!

  12. nu förstår jag ingenting
    kramar

  13. låter väldigt spännade, logga och allt, ska du starta firma eller har jag missat något spännade i viklket fall som helst, du kommer säkert på något du verkar vara en av den kreativa sorten det löser du

  14. Första dagen är alltid värst på en kurs, sedan blir de bara bättre. Om ett litet tag kanske du har fått rätsida på det mesta 🙂

  15. Det är jättesvårt att komma på namn, och ännu värre att få det godkänt…

    När vi skulle döpa vårt bolag så var jag så less så till slut sa jag att vi döper det till Sollentuna Konsulterna – IT. Förkortat SKIT.
    🙂

  16. Gun

    Åh, ska du starta eget? Spännande och roligt! Hoppas du kommer på ett bra namn. 🙂

  17. Sen måste du ha en hemsida också, det måste alla! Jag har slitit med vår nu i två månader. Tidsutdräkten beror enbart på min avsky för hela det projektet. Den borde ha varit färdig före jul då husbokningarna tar fart, men vi får ta det kommande året som ett mellanår.

    Lycka till med det Du företar Dig, vad det nu kan vara.

    • Jomen serru en hemsida ska det absolut kunna bli. Säga vad man vill men det finns talanger att nyttja.

  18. Men jomenjust ja just ja.

Kommentera

