Frunatmaken's Blog

joorå så att men – näe berätta

Hemmajobb

Dubbeltydigt det där. Dels ska vi jobba hemma med vår affärsplan, framförallt marknadsplanen. Sen är det det också att här finns tillräckligt med material för att vem som helst skulle kunna bygga sin egen rottweiler, i alla fall när det gäller pälsen. Normala hundar fäller två gånger om året eller så men inte han. Han fäller kroniskt. I sovrummet rullar det runt tussar så att jag genast kommer att tänka på såna där framrullande buskar i Westernfilmer. Den rottis vi hade för ett antal år sedan hon hade sina två perioder och däremellan var det lugnt.

Då var det det där med marknadsplan. Den har åkt ett antal varv i mitt huvud nu, ner på på datorn med den ”bara”. Undrar om det är gruvsamheten i det som gör att till och med dammsugning känns lockande?

12 kommentarer

  1. Ibland gör man allt man kan för att undvika ta tag i vissa grejer…

  2. ullebengtsson

    Vi borstar inte katten. Det borde vi.

  3. Jag är så glad att jag skuttade in till dig för här fick jag mig ett redigt skratt. Tänkte på den där dammsugaren, kan du inte dammsuga hundens päls? Jag har hört om folk som gör så med sina katter.
    Men klart Watson är livrädd för dammsugaren, inte lönt att tänka tanken.
    Men kanske din dog rent av gillar det?
    Kram

  4. då har det gått långt när till och med dammsugning känns lockande
    som tur är fäller varken Nemo eller Sluggo, eller Nemo fäller kanske men ytterst lite
    kramar

  5. Djur som fäller ja…har tre katter ju här…periodvis fäller de som det värsta….man får raka gardinerna med en rakhyvel emellanåt…men så kan de va ju…nåt man får stå ut med..haha!

    Trevlig helg 🙂

  6. Japp, känner igen känslan. Det var dånjag hoppade av…
    Å hund- eller katthår överallt får mig att rysa, å då inte av välbehag om man säger så;-)

  7. Jag borde ju ha tid till att skriva massor med marknadsplaner – jag som har en allergihund som ”inte fäller”.
    Hur kommer det sig att jag också har ett hus som är fyllt med hundhår och -tottar???

  8. Strävårig tax kan jag rekommendera, noll fällning av hår. Visst blir det lite efter stövaren ibland, men inga mängder. Sen ät huset totalinrättat efter hund, bara maskintvättbara mattor + inga gardiner som hänger ner (nästan inga gardiner alls förresten) och så skinnmöbler.

    Marknadsplaner låter nödvändigt. När Du ändå är så bra igång så kan Du väl göra en för vår uthyrning av det nya huset. Avsaknad av den gnager mitt samvete hela tiden. Men jag hinner inte allt, måste ju blogga lite ibland. Och någon enstaka gång även dammsuga. 😉

  9. Tur att den vovven inte bor hos mig. Är inte säker på att vänskapen skulle hålla… 🙂

    • Det är väl så att de goda egenskaperna uppväger med hästlängder. Han är så gott som viltointresserad, han är gosig som få, han är smart så man baxnar, han älskar att vara till nytta. To know him is to love him. Sen hårar han, det tar man.

  10. Det kanske slutar med att marknadsplanen går ut på att återanvända rottispäls.

  11. Vad jobbigt att han fäller hela tiden… Lite klister i pälsen, kanske hjälper? 😉

Kommentera

