Frunatmaken's Blog

joorå så att men – näe berätta

Jag ska bli en bättre bloggare

Men inte nu. Nu åker jag fram och tillbaka till grannstaden på kurs. Fyller mitt huvud med kalkyler och budgetar. Funderar på på än det ena och än det andra. Den fattiga lilla stund som blir över innan jag bara somnar vill jag hinna prata lite med maken och klia på hunden.

Det är inte som jag slutat tycka att jag har bloggvärldens bästa läsare det är bara som det är pinfullt med annat. Kanske är det för att jag så gärna vill att det ska fungera och är rätt engagerad som kursen sliter så. Jag tror det. Det kan inte vara det att det är så svårt att räkna för jag tillhör den märkliga sort som tycker att matte är kul.

12 kommentarer

  1. Var sak har sin tid och man kan inte hinna allt!

  2. Irrhönan

    Allt har sin tid!! Kurs har sin tid – och det är viktigt, så lyssna och lär, och koncentrera dig!

    Jag vill också – blogga, läsa, kommentera – men tid!?!?! Jag har inte tid!!

    • Jag vill hinna runt och läsa men hinner bara sporadiska nedslag. Det är faktiskt tristare än att inte ha tid att skriva i den egna bloggen.

  3. Man måste prioritera! Plugga på! Heja dig!

  4. Du är en utmärkt bloggare! Men ibland måste man prioritera och det är precis vad du gör just nu.

    PS. Matte var mitt sämsta ämne i olugget. Om du tycker det är kul så kommer du att lyckas!! Hjärtligt Lycka till!!! DS

  5. När då?

    😉

  6. Plugga på! Antar att det är en övergående process.

    Jösses vad avunds jag blir på din mattekunskap. Hade jag haft den hade jag inte behövt sysselsätta mej med terapiarbete… ;-D

  7. Heja heja … det tar på krafterna med engagemang och plugga är ju verkligen ett engagemang. Jag finns kvar som läsare och för mig behöver du sannerligen inte bli ”bättre”. Du är så bra så bra … precis som du är …. vare sig inläggen kommer sporadiskt eller ofta. Så det så.

    Lycka till!

    Kram!

  8. Ibland räcker tiden helt enkelt inte till.

  9. Lycka till med kursen!!!!

  10. Jag vet precis hur det är. Jag älskar att läsa bloggar – och skriva, men nu i ett par veckor har det inte funnits vare sig tid eller ork. Jag tar några i taget nu och läser ikapp. Att skriva ska vara lustfyllt säger Inga, inget kravfyllt alls och då känns det bättre.
    Vad ska du ha för extra ben på köksskåpen? Låter skumt!

    • Det ser ut på specifikationen som om det är för få bara och snickarn vill inte fastna med jobbet för att det eventuellt fattas ben. Ett par extra förpackningar ska hämtas upp på Ikea till underskåpen.

Kommentera

