Frunatmaken's Blog

joorå så att men – näe berätta

Vilket skulle bevisas!

Härom helgen när jag var ute med jycken stötte jag ihop med en karl som tipsade om en promenadslinga. Relativt plogad, relativt folk-, bil-, häst- och hundfri skulle den vara. Den skulle dessutom vara ca sex km lång om man gick runt. Allt är relativt. Fast det klart två travhästar, två bilar och ett korvgrillande sällskap med två skällande jyckar gör inte så mycket om man sköter sig som vännen och kommer direkt på sina inkallningar och sitter snällt och väntar. Att slingan i själva verket också bara var 3,45 km lång kan man också ta.

Det enda som vi egentligen hade emot den var förekomsten av hästskit. Jag har inget emot hästskit som så. Gräsätarbajs tycker jag inte är så äckligt alls. Jag har nog mockat för mycket i mina dagar för att äcklas av det. Från en befriande brist av äckelkänsla och en entusiastisk trädgårdsamatörs positiva syn på gödsel är dock steget långt till den entusiasm vovven visar för dessa ”chokladbollar”. Idag ska vi inte pussas vovven och jag. I alla fall inte förrän jag glömt vad han har käkat.

18 kommentarer

  1. Brukar åxå promenera en sån vovve…. BLÄ!!!! Men dom är ju söta iaf 😀

  2. Att hoppa över skitar är aldrig roligt.

    • Inte behövde man hoppa inte och frusna och fina var de.

  3. Bläää!! Varför gillar alla vovvar skit av olika sort. Kram

    • Här är det just hästskit som har den dragningskraften. Turligt nog inte folk- eller hundskit. Det tackar vi särskilt för!

  4. Miss E är galen i hästskit. Vi har just nu en omgång ute på vår gata så det gäller att hålla i kopplet…

  5. Det är fint när man kan få tips och råd.

  6. Klurigt tips du fick.
    Vet en till som ÄLSKAR hästskit, här finns det också GOTT om den varan….en liten tröst att inte hon heller bryr sig om andra vovvars bajs iaf! 😀

  7. Skit som skit kan man tycka, men det tycker varken du eller jycken. Sådan matte, sådan hund, tycks stämma… 🙂

  8. Nu skulle jag ju aldrig pussa en hund eller katt för den delen på munnen eller någon annanstans. Nu vet jag varför;-)

  9. mm, det är konstigt att det ska vara så gott att äta hästbajs, särskilt Sluggo älskar det
    kramar

  10. Hästskit kan jag inte minnas att min vovva åt, däremot var hon galen i kaninbajs. Och hon gillade att pussas… Hundägare står ut med mycket, haha!

  11. Fy! Jag är en sån som aldrig skulle pussa en hund. Inte ens min egen (har haft två)! Man vet aldrig var hunden varit och sniffat nånstans. Men jag ser ju att de flesta hundägare gladeligen låter sin hund slicka deras munnar. Varför gör man det? Kan du tala om det för mig? Nu tycker du säkert att jag är dum. Haha! 😉

    • För att det är kärlek.

  12. Hehe, det kan vara väldigt olika hur olika individer uppfattar dofter och annat. Du borstade väl tänderna på jycken, förresten? 🙂

  13. Hahaha! Hur långt minne har du) 😉

  14. Ja, vad ÄR det med hundar och hästbajs egentligen? Att de anser det lika gott som choklad är för mig råder ingen tvekan om iaf!
    Fick dock höra att man skulle vara väldigt försiktig med att låta hundarna äta under vårmånaderna då hästarna maskas av – tydligen var maskmedlet inte så nyttigt för hundarna att få i sig.

    • Vi försöker få honom att låta bli alla månader men jag är också rädd för mediciner och maskmedel.

Kommentera

