Frunatmaken's Blog

joorå så att men – näe berätta

Katten – pälsmössan

Halva natten har katten gått runt och klagat högljutt. Han skulle ut. Han skulle in. Han skulle ha mat. Han skulle promt ta loss ett golvbrunnsgaller. Nu när jag är helt klarvaken då sover han på söta örat minsann. Jag mår fortsatt tussigt. Inte så att det är nåt att klaga på på riktigt men tillräckligt för att det inte ska bli någon utflyckt till Sundsvall med party och konsert. Trist men man får inse sina begränsningar.

14 kommentarer

  1. Morn. Så goa de är våra vänner. Kram

  2. Jag har nyss också varit anfrätt av skröplighet, men det är över nu. Ligg nu still och ta det lugnt. Att byta varmvattenberedare är bra, jag försöker att inte tänka på hur våra gamla ser ut på insidan, liksom hydroforen. Isch!

  3. Märkligt att komma till en blogg utan diskussion om den heta namnfrågan! 😉 Men Du försvärjer Dig till republikanismen eller man nu säger.

    • Jag gör ju det.

  4. Klokt att ta det lugnt när kroppen är på halvfart!

  5. Katter kan verkligen konsten… 😉

  6. Katten verkar vara en levande väckarklocka!!! Å det på en lördag – grrrrrr.
    Hoppas du får en chans att bli mindre tussig när resten av familjen röjer i Sundsvall.

  7. Trist med Sundsvall…. Men staden finna kvar sen åxå (om den inte skulle brinna igen) Krya på dej!

  8. Miss Upsey Daisy

    När det kommer över en måste man ta loss golvbrunnsgallret. Är likadan.

  9. Haha – jädrans vad jag känner igen det där. Stökar runt tills matte är vaken och sedan tassar dom rackarna under täcket och snarkar högljutt.
    Hoppas du är bättre!

  10. Jag vet varför jag är en hundmänniska.

  11. Du har väl sett den här? Gissar att du känner igen dig.

  12. Det är våren och hormonerna som gör katterna crazy!
    Här är det ett skåp med magnetlås, som ska öppnas varje natt!

  13. Du kan åka till Sundsvall en annan dag.

Kommentera

