Frunatmaken's Blog

joorå så att men – näe berätta

Snickarn, den snickarn

I går hade han skrivit en prydlig lista på kompletteringar från det stora blågula varuhuset. Lag fram den trasiga lådfronten som skulle bytas och dessutom önskat trevlig helg. I dag ringde han bara för att kolla att varmvattnet kommit igång efter att han och hans kamrater satt in den nya varmvattenberedaren. Dessutom hade han dammsugit lite ventilationskanaler berättade han och så berättade han att vi måste byta toastolen nere ganska omedelbart eftersom den läcker. På en lördagförmiddag så där.

Härom kvällen såg jag Fuskbyggarna eller vad det heter. Han känns långt från dessa vår snickare. Han bekymrar sig liksom över över oss och vårt rätt rabbiga hus, han. Även i de delar där det skulle bli en annan typ av hantverkare som skulle kunna dra in pengar på det. Nåja, jag får väl internetshoppa mig en toastol helt enkelt även om jag vet mycket shopping som känns roligare.

20 kommentarer

  1. Ha en skön lördag….

  2. Ni verkar ha fått tag på en riktig pärla, håll hårt i honom!

  3. Den snickarn lånar jag gärna när vi ska byta kök!!! Han verkar ju verkligen bry sig om er!!!
    Att shoppa toastol är väl mysig. Köp nå’t riktigt ballt i en cool färd med LEDad spolning så blir det nog bra;-)

  4. De är bra att program som fuskbyggarna finns…. Men jag gråter inombords över alla ärliga härliga hantverkare som finns och som får ett dåligt rykte (då närmast älsklingen). Men när jag läser ditt inlägg får jag hopp igen!

  5. Skönt med folk man kan lita på!

  6. När han är klar får han gärna ta en sväng till Jönköping. kram

  7. Finns det sådana hantverkare nu för tiden… Du har en skatt, som kan och vet.. Shoppa toastolar är väl inte det man drömmer om precis. Finns det toastolar med blingbling? 😉

  8. Vad kul att ha fått tag på en bra hantverkare

  9. Bra att uppdatera lite i hemmet ibland….verkar vara en bra snickare det där 😉

    Ha en trevlig fortsättning på helgen 🙂

  10. Ni har verkligen hittat rätt person!

  11. Annieverse

    Skönt att ni fått en redig renoveringsmänniska.
    Ska du inte ha en såndär kul bidésits som folk här i Asien lyxar till det med?!? Hehe.

    • Jag tror det får räcka med att svärfar har en.

      • Annieverse

        Åh, har han? Häftigt 🙂

  12. Spännande att följa er renovering.

  13. Härligt med hantverkare som bryr sig!

  14. irrhönan

    Såna där yrkesmänniskor, de är verkligen värda både sin vikt i guld och allt det man betalar dem.
    SKönt!!

  15. TT

    Hoppas vår nya grannen är en sådan snickare för jag tror mannen kommer att behöva lite hjälp med köket. Krya på dej!

  16. Åååh så lycklig jag blir av att läsa det här! Bra hantverkare finns, de är bara lite kluriga att få tag i! Att just ni fått tag på en bra snickare värmer och gläder mig massor!!

    Krams!

  17. Jag har en hederlig snickare i huset och han kan bli rätt uppbragt över de här teveprogrammen som bara visar oärliga hantverkare. Trots allt så är de allra flesta såna som Du beskriver, vanliga hederliga arbetande människor som verkligen bryr sig om att försöka göra ett bra jobb.

  18. Kalle Nilsson

    härligt med bra snickare. Fler kan du hitta på http://www.dorunner.se/hitta/snickare. Jag hittade iaf en bra hantverkare som gjorde våra altan!

Kommentera

