Frunatmaken's Blog

joorå så att men – näe berätta

Lite less eller i-landsproblem som man vill byta

Så här är det. Nu står allt köksarbete stilla. Den diskbänk som kom i förra veckan var i och för sig säkert en bra diskbänk. Det var bara det att den inte passade i vårt kök. Innan den har kommit ingen rörmokare. Utan rörmokare ingen diskmaskin eller för den delen plattsättare. Alltså väntar allt på en diskbänk.

Resten av det som skulle fixas, de nya innerdörrarna väntar på att det ska komma hem innerdörrar. Jag frågade två ordentliga gånger om jag behövde beställa sådana av byggvaruhuset men näe det var standard och fanns i lager. Snickarn var också förbi på samma ställe och frågade han också för säkerhets skull. Näe, det var standard så inte behövde vi beställa det. Det fanns i lager.

Lite intressant är det med den öppna planlösningen det medför. Speciellt på muggen. Två och en halv vecka nu utan toalettdörr. Hepp! Ska sanningen fram så finns det en uppe också men ändå. Jag vill kunna bada även om det finns folk i huset nu när vi äntligen har varmvatten nog.

Är jag medveten om att detta mest är gnäll? Oja, det kommer att bli så bra bara det blir klart. Shit happens och allt sånt. Jag är bara lite väntlös nu. Vi är så nära.

12 kommentarer

  1. Jag tycker er renovering gått förvånansvärt smärtfritt så vissa bakslag får man nästan räkna med. Men visst är det enklare när allt sår som på räls!

  2. Ingen dassdörr?
    Ja….jo…funkar väl om man inte har folk på besök..hehe
    Fast nu har ni ju en till som tur är.

    Så klart att du vill ha de klart…utan köket är man ju lite ”of” om man säger så.
    Inväntar såna där byten av avloppet här…eh?…minns inte vad det heter som man gör i höghus emellanåt vart fyrtionde år eller så…hoppas det går snabbt iallafall.

    Ha de gött 🙂

  3. Förstår din otålihet 😀

  4. Det var inget bra ställe att handla på, men ibland finns inte något att vlja på.

    • Jag var lite gnällig. I övrigt har bägge ställena funkat klart över förväntan. Det var väl bara det att det stoppade upp så trots att det sagts så klart att det skulle komma.

  5. Himla trist att bara vänta och vänta är det!

  6. Tänk så bra allt kanske blir en gång.

  7. Haha – du är för rolig! Undrar lite nu hur det skulle gått för mig att vara utan dassdörr – jag som är så pryd att jag låser fast jag bor själv ;-D

  8. Nej Selma, du är bara realist! Bra med det du skriver. I höst ska vi ha stamrenovering – ooooops!

  9. Inte läge för att ha gäster då….

  10. Så är det med hantverkar. Du menar inte att du hade trott något annat.

  11. Kunde ni inte använt diskbänken som toadörr då?

    Nu ska jag glädja dig med att vår diskbänk inte heller passade. Problemet var bara att snickaren inte brydde sig om det. Han knackade helt sonika hål i väggen och vips fick den plats. Att en alldeles nytapetserad vägg förstördes och att en i mina ögon svindyr diskbänk (måttad och beställd av köksfirman, maken å jag var inte betrodda att mäta själva vilken var synd för måttet vi försökte komma med hade stämt) med fasade kanter inte blev särskilt bra alls spelade tydligen ingen roll… Så, jag tycker du ska vara glad att ni får en ny diskbänk!

Kommentera

