Frunatmaken's Blog

joorå så att men – näe berätta

Slut

Det är vad jag är. Ikea knäcker mig. Dit ska man åka en tisdag förmiddag innan folk får lön. Inte en lördag. Aldrig på en lördag. Varför går folk och nyper sina barn? Det måste ju vara det de gör eftersom där alltid är skrikande barn och såskoppar som lullar, hela varuhuset fullt. Nu har vi i alla fall fixat ”åkdon” till sophinkarna och lite dämpare.

Nu ska jag bara snabbdiska allt porslin och ställa in det där det ska vara. Så tror jag att jag ska låna snickardammsugaren och ta en vända i köket.

Mello? Näe jag tror jag hoppar det. Vill ni se vad jag lyssnar på i stället har ni listan till höger.

9 kommentarer

  1. Jaaghar varit på vårt shoppingcenter A6 (där även IEKA ligger). Varje gång jag åker dit en helgdag ångrar jag mig. resten av Småland har bestämt sig för samma sak. kram

    • A6 Är sannerligen stort. Huga så vilse man kan känna sig där om man glömt var man gick in.

  2. När man går på IKEA en lördag borde alla som har barn bli skyldiga att deponera dom i deras lekhage med bollar. Så är det bara!
    Nu väntar jag bara på bildbeviset av ert nya kök:-)

    • Jag tror du får vänta till dess bänkskivor och kakel är på plats.

  3. Av alla mardrömsställen att vara på så är IKEA i särklass. Samma symptom präglar Danmark.

    Vi var där senast under sportlovet. Hur dum får man lov att vara, liksom.

  4. Ikea på en Lördag är som ett smärre världskrig eller nåt..tvi vale 😉

    Ha en fin fortsättning på kvällen iallafall …glöm inte melodifestivalen 😉

  5. Äsh man kan gå och lyssna om det är 2 km hemifrån.

  6. Ha ha… jag trivs på Ikea i Karlstad. Det är sällan trångt och barnen är väluppfostrade,skriker inte! 😉 Och maten är kanonbra. Det är faktiskt sant, jag skojar inte.

  7. Här får jag ett alldeles ”eget” IKEA om ett år ungefär 10 min bort. Vem vet, kanske t o m jag vågar mig dit 🙂 Kan jag faktiskt lätt välja en tisdagsmorgon före lön eller nå´t sånt.

Kommentera

