Frunatmaken's Blog

joorå så att men – näe berätta

En annan dags morgon

Hunden har fått lite frukost och vattnat äppelträdet. Han är fantastiskt morgontrött och föredrar den ordningen. Sen fram på förmiddagen tar han itu med dagen och vill till skogs och ut på äventyr. Jag är inte alls för tidiga morgnar jag heller. Det är min inre tant bara. Hon är hopplös, helt hopplöst kvällstrött och uppe och spökar i arla ottan. I natt var jag vaken en stund vid fyra och fick då syn på vår granne. Hon var ute och plockade in tidningen hon. Det verkar som om hon är drabbad av samma inre tant.

Vid fyrablecket ville katten in och få lite frukost. I går kväll ville han prompt vara ute. Nu skulle han in och äta och sen satte han sig vid dörren och ville ut igen. Vi möttes på nytt nu klockan sju då ville han in och sova. Hade jag inte sett veterinärintyget på att han är ordentligt snöpt hade jag sagt att han var på kärleksäventyr. Nu tror jag mer att han önsketänker där han vandrar i marsnatten.

2 kommentarer

  1. Det är viktigt att hålla fast vid våra drömmar 😉

  2. Här har du en ”tant” till!
    Somnar framför TVn till vilken rysare som helst.
    Vaknar sen i svinottan..

Kommentera

