Frunatmaken's Blog

joorå så att men – näe berätta

Men hur tänker folk?

Jag undrar så över hur mänskligheten klär sig. Då tänker jag faktiskt inte utgjuta mig över foppatofflor, saggiga mjukisbyxor eller annat från min lista på saker som bara är för fult. Smaken är som baken sägs det. Det rent estetiska lämnar vi därhän och säger till oss på skarpen att det kanske inte är alla som tycker att den här tanten är så elegant heller.

När jag var ut med soppåsen dock, kom där förbi en karl i en Fjällräven Expedition dunjacka. Ni vet en sån där supertjock dunjacka för extrema förhållanden. Det är nog närmare 10 gr varmt idag. Vad har han på sig när det är -20?!?

I förra veckan såg jag en kille som tyckte att shorts, rätt långa var modellen. Jag konstaterar att jag avstår till dess all snö är borta minst. Likaså blev jag lite häpen över kurskamraten som kom barfota i pumps, över blankisen och medan snön yrde i luften.

Själv ska jag ta och leta reda på snyggaste outfiten, kängor och hundträningsvästen med extra mycket plats för frolic och pinnar sen drar vi till skogs. Maken har lagt ett spår nämligen.

9 kommentarer

  1. Miss Upsey Daisy

    Tycker ofta att här på våren ser man folk i lite spridda skurar… endel som fryser som bara den och pälsar på sig och andra just i shorts… TIll sommaren brukar de flesta kommit i fas.

  2. Då jag på min väg till bussen varje morgon möter 100-tals ungdomar på väg till olika skolor så har jag gjort samma iakttagelser som du. Även ”halvvuxna” verkar inte ha någon som helst känsla för varken värme eller kyla.

  3. Det är en trixig tid att klä sig nu, man vill ju varken svettas eller frysa. Men shorts… näää! Ha det så skoj i spåret!

  4. Jag tillhör de påbyltade nu. När jag packade för två månader i Norge så blev det varma kläder alltsammans, tjocka kängor, tjock jacka osv… Ska bli skönt att komma hem och byta ut en del… Men de i kortbyxor kan väl inte ha riktigt samma förklaring till varför de är klädda som de är – eller om det nu var trekvartsbyxor.

  5. Håller med min pappa som påstod med korta mellanrum att ;folk är dumma.

    Går förvisso själv vinterklädd sen september oktober, skyller på alla snålblåstpromenader med vovvan, å andra sidan är det dumt att frysa. Kanske även den dunklädde herren tyckte?

  6. Sv: Ja, han tycker säkert att han är jättelustig. 😉
    God morgon!

  7. jag har gjort liknande observationer 🙂 jag tror inte de tänker alls
    kramar

  8. Ja, just klädsel som inte passar till temperaturen funderar jag också en del över. Mest funderar jag över människor i storstaden på shoppingtur som klär sig som för en polarexpedition.

  9. Vad hade vi annars att bry oss i.

Kommentera

