Frunatmaken's Blog

joorå så att men – näe berätta

Jubileum

Just detta inlägg kommer att bli mitt 2000:e inlägg på den här bloggen. Hur firar man det. Maken och jag hade ett litet samtal om det vid frukostbordet. En utlottning kanske bland trogna läsare föreslog jag. En fråga till dessa läsare föreslog maken. Hans fråga är känner ni att er allmänbildning och ert kunnande har växt genom att ni följt alla dessa inlägg? Jag vet inte jag, kanske är det inte bra att ställa frågan så om man inte vill ha ett svar.

Då var det det där med utlottning. Vad skulle jag då lotta ut? En lunch med maken och ett tillfälle att få reda på allt ni inte vill veta om Selma? En guidad tur i vårt garage? Någon av alla de flaskor med fönsterputs som jag hittat i städskåpsflyttkartongen när den packades upp. Ett tillfälle att få gratis rottisskräckterapi?

Inga vackra kort, smycken eller kakor kan jag fixa. Det tål att tänkas på det där. Maken ville i alla fall få med en önskelåt när det nu är jubileum. Bäst att han får det, för husfridens skull.

15 kommentarer

  1. Grattis till 2 000 inlägg! Bra jobbat!
    Konstigt nog så tycker jag att man lär sig mycket hos dig och andra bloggare. Bloggvärlden är en infodatabas där både nyttig och mindre användbar info finns.
    Fin bild förresten!

  2. GRATTIS till det! Jag behöver inte vinna något, jag vill bara veta var jag ser hur många inlägg jag skrivit? Jag har faktiskt ingen aning, jag bara skriver när jag har tid.
    Är det en rosenknopp? Mycket vacker oavsett vad det är!

    • Hos mig på WordPress kan man inte missa det.

  3. Grattis!!!! Och spännande med en utlottning ALLA alternativen var bra 😀

  4. GRATTIS! Det bästa sättet att fira det på är att fortsätta och skriva 2000 till. Till att börja med 🙂

  5. GRATTIS!
    Jag är ju cirkelledare sedan länge och jag VET att man ALLTID lär sig av varandra. Bloggvärlden är fantastisk man lär sig varje dag något nytt!:)

  6. Gun

    Det var inte dåligt, grattis till det. Själv är jag uppe i 1600-nånting inlägg.
    Vilket vackert foto!

  7. GRATTIS inte dåligt, hur länge har du bloggat?
    undrar hur många inlägg jag har skrivt? men så många som 2 000 kan det inte vara
    kramar

  8. Du är flitig du. Roligt med en blogg där det uppdateras och diskuteras. Lite som en diskussionsklubb faktiskt. Hälsa maken att jag såg TRB på Roskildefestivalen -80 eller nåt sånt och det var kanoners.

  9. 4U2

    Grattis! Den där blomman var fin du! 🙂

  10. Jag sällar mig till övriga och utbringar ett rungande GRATTIS!
    Visst ska man fira så mycket man orkar. Men jag är glad att inte Du också börjar med tävlingar. Jag hatar tävlingsbloggar och spelbloggar! Har nog egentligen brutit upp från ett par som fokuserar just på det. En tur i garaget skulle jag ha kunnat tänka mig annars om jag bott lite närmare. Folks skrymslen är spännande platser. Jag har själv en källare full av kuriosa! Hur trivs Du i nya- köket? Det är också spännande tycker jag.

  11. Faktiskt så låter ett pris i form av garageguidning ytterst intressant och gärna en visning av kökssoffans innandöme. 🙂

  12. Grattis till jubileet. Själv är jag bara uppe i 757 inlägg.

  13. GRATTIS! Jag vet vad du kan lotta ut: Ett nytt kök!

  14. Grattis!
    Jag vill ha kaffe på en ev altan/terass/baksida/bersÅÅÅÅ eller liknande nästa gång jag reser till Norrland.

Kommentera

