Frunatmaken's Blog

joorå så att men – näe berätta

Listan

Jag har en lista lång som bara den på saker jag ska göra idag. En likviditetsbudget, några jobb som ska sökas, boka en klipptid, hänga tvätt och så fortsätter den, listan.

Hundens morgonpromenad blev ett äventyr. Kommunen har ett gäng som är ute och röjer här i krokarna. Jag gillar’t. Här är så mycket mygg på somrarna eftersom skogen och allmänningen är så fulla med högt gräs och sly. Lyckas de få bort några myggor blir jag glad. Hunden däremot anser att det inte ska stå beväpnade karlar längs hans gångväg. Ser man det ur vakthundsperspektiv är det skumt. De har hjälmar med visir så man inte kan se dem i ansiktet och de har vrålande maskiner i händerna. Lite skäll fick han som vände sig mot oss och precis drog igång motorsågen när vi kommit jämsides. Har ens förfäder varit vakthundar ända sen romarrikets dagar kan man faktiskt inte begära att vad som helst ska få passera.

Plattsättaren däremot, en man som just nu tyst och försynt fogar kakel i köket han får hållas. Vovven kurar ihop sig och sover en liten förmiddagsslummer.

3 kommentarer

  1. ullebengtsson

    Så fin text, man märker inte alls att du har en lång lista måsten.

  2. Då gäller det att gå systematiskt till väga och boka av en sak i taget!

  3. Köket ser fantastiskt fin ut! Grattis! Förstår hunden men om jag hade varit killen så hade jag varit vettskrämd!

Kommentera

