Frunatmaken's Blog

joorå så att men – näe berätta

Fobi

Av alla skumma fobier man kan ha tror jag maken har den skummaste. Han fixar liksom inte att se tomma ytor. Tomma ytor måste fyllas. Jag plockade in en massa jox från en bänk igår. In i ett skåp stoppade jag det och så stängde jag skåpluckan. Då blev bänken tom i fem minuter. Sen kom maken in och sorterade ut posten på den så att hela bänken var täckt.

I morse insåg jag att han lagt en sak på varje bänkyta i köket. Liksom mest en markering av att här var det tomt, så ska det inte vara.

Själv är jag en slarvmaja och rätt städ-lat. Kombon är inte bra alls. Eller jo, det är en bra kombo men inte om man tycker att det borde vara välstädat.

8 kommentarer

  1. Ingen sovmorgon för dig alltså! Men du går åtminstone inte sysslolös;-) Din och min make är besläktade, tyvärr;-)

  2. Maken

    Vapenbröder!

  3. Rädslan för tomheten är ett välkänt fenomen i det här huset också. För en ojämn kamp jag tror jag kommer att förlora – är nämligen lite städ-lat jag med.. 🙂

  4. Känns igen… Fast det är jag som brukar lägga saker lite här och där.
    🙂

  5. Nåt slags avancerat revirpinkeri kanske? 😉

  6. haha…påminner om vårt vardagsrumsbord…jag plockar bort allt o torkar av…nån timme senare är det fullt igen…enda kruxet är ju att det är jag själv som fyller på med nya prylar…jag borde nog söka vård för detta 😉

  7. Jamen visst är det typiskt! Jag slåss för mina tomma ytor, men tyvärr är vi lika goda kålsupare båda två här. Det är alldeles för lätt att lägga ifrån sig saker.

  8. Det påminner mig om att jag en gång för många år sedan städade ur ett par lådor i en hög byrå vi hade på vinden. Den var bra att förvara saker i. När jag sedan skulle lägga dit sådant jag tyckte passade där… ja, då upptäckte jag att sambon redan varit där med helt andra saker. Hur han kunde lukta sig till att där var tomt är för mig fortfarande en gåta, han var nämligen inte hemma när jag rensade ut…

Kommentera

