Frunatmaken's Blog

joorå så att men – näe berätta

Bortfraktad soffa och fynd som det medfört

Dryckesservice från Johansfors

Ni minns att jag uttryckte häpnad över att hitta en kasse med mina gamla badkläder i en kökssoffa?! Nu skulle kökssoffa äntligen i väg på nya äventyr och därför tömde maken den helt. Vad fanns i botten där om inte denna glasservis. Vad kan man säga? Han kan stuva undan saker min man. Det trista i sammanhanget är att han liksom stuvar undan så, utan att se. Vackert handblåst glas åker undan medan krimskramssouvernirer från turistorter har fått ta plats framme. Kanske är jag elak nu och kanske skulle jag inte uttala mig om hans eländiga smak, han har ju valt mig men ändå.

Ett problem blir det dock som måste lösas. Min förtjusning för glas ärvde jag från min mamma. Min mamma skaffade sig med åren en hel del glas. Jag måste fixa en bra vitrin för allt det glas som nu bor här. Efter gårdagens fynd inser jag att den måste bli ganska stor den där möbeln.

8 kommentarer

  1. Vilka läckra glas! Vilken tur att soffan skulle ut på äventyr 🙂

  2. Förresten… Var det inte du som alldelens nyssens klagade på att han INTE plockade undan? Hur ska du ha det? 😉

    • Det är ju just det. Att det som inte ska bort det kommer bort och det som borde bort blir kvar.

  3. Tycker du ger maken ett eget rum där han kan ställa upp sina saker precis som han vill – och du kan stänga dörren;-)

  4. WOW vilken fyndlåda soffan var. Jag älskar också glas och mina ungar bävar nog inför allt glas som en gång ska tas om hand! 😉

  5. Gratulerar till att ha blivit av med soffan.

  6. Och vad kul att få köpa en vitrin. Häng upp den i taket någonstans, kanske?

  7. TT

    Så fiiiiina! Jag är också helt såld på glas… vitrinskåpet är totalt proppat av arvegods… ändå går jag och köper mer, suck.

Kommentera

