Frunatmaken's Blog

joorå så att men – näe berätta

Kvinnan som talar med hundar

Vad tror ni? Är djurkommunikation en lukurativ bransch. Inte nog med att jag ständigt talar med hunden och säger en massa meningsfullheter av typen: Du är väl mommas gosnos du och Näe, det är ingen idé att försöka få närkontakt med skatorna även om de hoppar roligt. Inte nog med det jag hör honom prata tillbaka. I morse hörde jag tydligt att han sa: Resten av den där leverpastejmackan, den kan jag ta hand om.

En liten bit kan väl vara till mig? Kolla hur mager jag är om kinderna!

10 kommentarer

  1. Även om han är en smula klen så är han mycket vacker! Hoppas ni kom överens om leverpastejen 😉

  2. polyvalentina

    Snacka om bedjande blick! Trodde nästan att spaniels var bäst på det men frågan är om inte Speedo är i samma klass.
    Tala med djur är nog en lukrativ bransch, finns en hel del böcker och sajter i ämnet där du kan få tips (du vet vad jag tycker om’et). Vardagskommunikation djur-människa handlar ofta om mat och uppmärksamhet har jag märkt.

    • Vi har ungefär samma inställning tror jag. Vore jag inte så hårt fostrad i fråga om ruffel och båg tror jag att jag ganska enkelt skulle kunna ”förmedla” en hel del från valfritt djur genom att hänga med det och ägaren en stund.

  3. Vilken going…den blicken hade jag inte kunnat stå emot. 🙂

    Våra katter är ganska välgödda numera….säger inte mer 😉

  4. Haha, inget djur kan tigga så som en hund! 🙂

  5. å en sån sötnos…jo den är svår att motså den där blicken…

  6. Men han fick väl en bit? Vem kan motstå dom där ögonen? 🙂

  7. 🙂
    Kommunikation med hunden som är dubbelriktad slår ju faktiskt prat med sig själv alternativ väggarna;-)

  8. TT

    Nämen klart han ska ha pastej, den stora pastejen!

  9. Så söt är han! Förstår att han fick sin leverpastej till slut, en sån blick går inte att motstå.

Kommentera

