Frunatmaken's Blog

joorå så att men – näe berätta

Tirsdag

Kommer ni i håg den dåliga gamla historien? Han som får läkarorder att bara ha sex på dagar med ett r i? Varför sitter en så dålig roliga historia så fast att det ofta heter tirsdag här?

Målaren är tillbaka. Maken spikar fast sladden till luftvärmepumpen. Hundkraken är i granngården för att inte skapa mönster med svansen i färgen. Katten surar över att hans hus förändras hela tiden och att han aldrig vet var kattlåda och go-mat är.

Så är det den här tisdagen. På måndag börjar jag jobba i alla fall ett kortare tag. Ett kortare administrativt påhugg men ett jobb är det och på en arbetsplats jag absolut tror jag kan tänka mig att vara på. Dessutom på krypavstånd från hemmets härd. Innan dess borde jag gjort klart affärsplanen och lämnat in.

Det är tisdag. Ta sig en dusch och gripa sig verket an kanske.

22 kommentarer

  1. polyvalentina

    Som sagt, såna där ord sitter som berget.

  2. Skoj med nytt jobb!
    Storyn har jag inte hört, men var det en karl och sex inblandat i det hela så hänger jag nog med ändå. 😉

    • I princip var det bara så. Han fick bara ha sex på dagar med r i och på återbesöket var han minst lika illa däran. När doktorn frågade vad som hänt berättade han om mårndag, tirsdag och ornsdag.

  3. Jamen vad kul med ett nytt jobb. Å du börjar ju lagom med en kort vecka, perfekt!

  4. Kul med nytt jobb. Men inte ska du väl behöva krypa dit 😉 Kram

  5. Hoppas du sliper krypa dit i alla fall!

  6. ullebengtsson

    Grattis! Kul med jobb, kul med förändrat hus, ja inte för katten då 😉

  7. Var farao tog min kommentar vägen då??

    Jag tyckte precis att jag postade den. Nå.

    Det jag skrev – eller trodde att jag skrev – var att här HETER det tirsdag. 😉

    • Så är de också så livsbejakande danskarna … 😉

  8. Tomtan

    Nu är Östersund ett riktigt trist ställe!!!!! Regn Regn Regn och grått…. De har glöt att vrida på lampan! Tomtan deppar…
    Vore de inte kul med lite hudsvansar i målningen??? BAra att skriva datum och sätta en ram runt 😀

  9. Skoj med jobbet, och så nära och allt 🙂

  10. Tomtan

    HAHA!!!! MIn e-mailadress dör idag!!!!

  11. Sv: jag tycker inte heller man ska underskatta att ta dagen som den kommer men jag har märkt att jag alldeles för länge skjutit upp saker som jag velat göra. Till slut har det känts försent, men det är aldrig försent om man bara vill. Och det är synd att ångra saker man aldrig gjorde.

    • Sant! Det man vill göra ska man se till att göra.

  12. Den historien har jag inte hört men 😛 … jättekul … Jag märkte att r:et försvann i slutet på ditt inlägg …

    Ingen tirsdag idag alltså … 🙂

    Kram!

  13. 4U2

    Kul med jobb där restiden är minimal!

  14. DU – jag ska berätta för min gubbe att det är TIRSDAG idag. Moahahaha! 🙂

  15. att ha så nära till nya jobbet är ju ett stort plus
    kramar

  16. Jag tänker alltid tirsdag jag också.

  17. Alltså i bloggar blir vi ju snabba med att byta ämne och har inte alltid några övergångar.
    Så jag avstår artigt från att spekulera i det där tvära kastet mellan tisdags-sex och hantverkarbesök 😉

    • Jag avstår lika artigt att avstå från att spekulera i hur det kommer sig att du tänkte så.

  18. Men vad kul med lite annat jobb!

Kommentera

