Frunatmaken's Blog

joorå så att men – näe berätta

Världens bästa granne

Idag var jag en sväng dit på kaffe. I min finurliga nyckelhållare hade jag både körkortet och visakortet, mest för att jag inte flyttat korten tillbaka till plånboken. Efter det for jag en sväng på affären för att köpa mjölk och lite bröd. I kassan inser jag att korten är borta. Jag har letat mellan sätena på bilen, på muggen, i soffan och sen skickar jag ett sms till grannen och frågar om jag möjligen lagt korten mellan soffplymåerna där.

Jag kommer över och hjälper dig att leta säger hon. Vidare säger hon: Du ska inte tänka på var du lagt det bara leta. Hon berättar om när hon förla sin plånbok i en cykelhjälm i en garderob som inte var hennes och andra trösterika historier. Så kommer hon över. I nypan har hon korten. På hennes gräsmatta hade de landat när de rymde från nyckelhållaren som jag tagit upp för att kunna låsa upp hemmadörren. PUH!

En cover på temat hoppsan

12 kommentarer

  1. Hon var nog van att tappa bort grejer eftersom hon tog dem med sån ro. 🙂
    Skönt att det blev hittat igen!

  2. Vilken tur att de kom till rätta!

  3. Trevligt med grannar har jag upptäcks sista året…innan det har jag inte ”hängt” alls med nån granne…jodå…tur de kom tillrätta där….verkligen 🙂

  4. Puuuuh! Där kunde du verkligen pusta ut! Vilken hjälpsam och trevlig granne. Köp en vinare till henne som tack;-)

    • Jo hon är bra. Vinare kanske men absolut en middag när vi har ett köksbord i köket.

  5. irrhönan

    Vilken toppengranne!!!

  6. Det är ingen idé att försöka tänka rationellt i sådana situationer 😉 Skönt att det kom till rätta 🙂

  7. Goda grannar är guld värt.

  8. Ja det var en granne det som gav hopp … san(t).

    Kram!

  9. Sicken röta! Och vad bra att du höll hubvudet kallt och inte spärrade alla kort på en gång, det hade nog jag gjort

  10. tomtofullt

    På gränsen till hjärtsnörp här, bara av att läsa om det! Jäkla tur att dom till rätta 😉

    Kram
    Gökboet

  11. Skönt att det ordnade sig!

Kommentera

