Frunatmaken's Blog

joorå så att men – näe berätta

På gammjobbet

Där sa en kollega att man i korvmojjen i Skellefteå kunde få följande fråga: Sko du hava extra dressing oppa skråvvamåle ditt?

Bara en sån sak. Man kan inte låta bli att gilla det.

Kluvet var det. Hade Brynäs tagit hem det hade det varit frid i huset nu och tv:n möjlig att använda till vettigt tittande. Nu fortsätter det. Men som jag också sagt: Sparka en höna och hon glömmer det aldrig. Spotta snus i håret på mig och jag förlåter det inte. Kanske spelar det just ingen roll men på den matchen, när jag tvingades (av maken) stå på Brynäs läktare fick Brynäs en klar antisupporter tack vare den vedervärdige snusspridaren.

6 kommentarer

  1. 1. Det var väl på MAX antar jag;-)
    2. Så du håller på Skellefteå eller har jag uppfattat det hela helt fel.
    3. Personligen håller jag på Hammarby, men dom finns ju några divioner längre ner.
    4. Både i ishockey och fotboll.
    5. Jag bryr mig egentligen inte om ishockey… alls;-)

  2. Snus i håret låter inte så roligt. Själv håller jag på Timrå IK som nätt och jämt lyckas hålla sig kvar i elitserien.

  3. Jag är helt off… HAr ingen koll på varken hockey eller nyheter i allmänhet… Men de är rätt skönt de åxå 😀

    • Jag hade inte brytt mig ett skvatt om hockey om det inte brölades från vardagsrummet stup i ett.

  4. Hockey väcker känslor. Även för brynässupportrar som inte spottar snus 😉

    Må bästa lag vinna

  5. Jag tog med några Stockholmsvänner till Haparanda en sommar och alla frågade ”Vad e ett sånt där Skrovmål?”
    Vet inte alla det???

Kommentera

