Frunatmaken's Blog

joorå så att men – näe berätta

Borden

Alla dagens borden står som spön i backen. Idag har vi inbjudit till taklagsfest eller vad man ska kalla det. Snickare och målare med respektive och underbara grannen som upplät sitt hus för vovven medan köket renoverades kommer på middag. Maken har beställt knödel, surkål och kött. Jag borde vara på det inom några timmar men än har jag inte ens nån vitkål. Huset måste dammsugas och fulmattan måste slängas ut. En jättekastrull skulle behöva inköpas och öl måste hem från apoteket Röda Näsan.

Och här sitter jag …

10 kommentarer

  1. Låter som det är en uppbokad dag … Sätt fart nu, se så ;-D

  2. Det är bara att hugga in på bordena, de fixar inte sig själva minsann. Jag har bjudit in husrådgivarna med respektive så jag måste också opp och fixa till det; en soppeförrätt, en varmrätt och en smarrig extra dessert.
    Ha en bra dag!

  3. Din man verkar vara från Tyskland eller Österrike med den maten… Gott faktiskt… en gång per år, typ Oktober- jag menar taklagsfest;-)
    Surkål finns att köpa färdiglagat på ICA.

    • Det ska vara en tjeckisk variant som inte egentligen är surkål. Faktum är att det är jag som fört det med mig till boet utan att ha tjeckiskt påbrå. Mina barn däremot om man säger så.

  4. polyvalentina

    Det är nu du skulle behövt en knödelskärare.

    • Japp, nio personer på knödelmiddag och bara sytråd till hjälp.

  5. Jag väntade mig nya bord 🙂

  6. heerta

    Mannen härhemma säger att förplaneringen är det som tar mest tid. Sen är det bara att köra på.

  7. Mannen härhemma säger att förplaneringen är det som tar mest tid. Sen är det bara att köra på

    • Jag gjorde en lista …

Kommentera

