Frunatmaken's Blog

joorå så att men – näe berätta

Man ska inte vara sån

Men jag gjorde en lista till maken eftersom han ibland tappar lite fokus. Vi minns t ex den gången som vi skulle ha främmande människor på middag. Matstafett, kallas det. Jag sprang som en tätting, städade och lagade mat. Maken städade ocskå. Så hamnade han plötsligt i förrådet. I förrådet hittade han fågelmatsautomaterna. In med dem i det noggrant städade badrummet. Fylla hela tvättfatet och sen gå någon annanstans. Där hittade jag salmonellahärdarna sedan alla gäster gått efter att samtliga ”pudrat näsan” inför nästa station på stafetten.

Vis av erfarenhet skrev jag en lista. I turordning. Ptjaa, nu har jag bara dammsugningen och matlagningen kvar. Och så måste jag vakta så att inte maken börjar städa kattlådan eller annat äckel och inte slutför det utan hittar någon annan boll att springa på. Vi jobbar på minst sagt olika vis maken och jag. Ibland gör hans sätt mig lite nervklen.

9 kommentarer

  1. Härhemma fixar vi med sladdarna:)

  2. Låter som en bra idé med en lista!

  3. Jag känner tyvärr igen mig i maken din. Kan tappa fokus och börja fokusera på detaljer som inte riktigt hör hemma i dagsprogrammet. Jobbigt! Jag skulle också behöva någon som gjorde lista.

  4. Höll nästan på att säga: typiskt kille, men sen såg jag Britts kommentar. Så I rest my case!

  5. hehe, låter som om ni aldrig får långtråkigt tillsammans!

  6. Gissa om jag känner igen ”problematiken”, vet inte om någon lista skulle välkomnas…

  7. TT

    Hahaha, ett manligt syndrom tror jag… dels att tappa fokus och sen inte begripa vad främmande inte vill uppleva och se.

  8. ”lite nervklen” *älskar*

  9. Hahaha! Förstår hur pinsamt det måste ha känts 🙂

Kommentera

