Frunatmaken's Blog

joorå så att men – näe berätta

Fototriss

På min bloggmorgonpromenad har jag sett att det är Text i Bild som är temat. Jag fotar för lite och för sporadiskt för att hänga på dessa fotoutmaningar men gillar att kolla in vad andra hittar.

En del text tycker jag kan vara på sin plats.

Andra texter kan jag spara lite för att de är lite småelaka och därför passar mig.

Men så har där smugit sig in en massa text som jag tycker så där om. Nu kommer jag att trampa folk på tårna som attan. Det kan inte hjälpas, jag måste ut med det. Alla dessa moderna bokstäver. Allt detta skriva LOVE med lösa bokstäver häran och däran. När där är pin fullt av kärleksbudskap på väggar och hyllor funderar jag alltid på varför det behövs. Glömmer ni bort att älska annars? Min värsta fundering på detta tema är ett hus i trakten där man i ett fönster med stora vita träbokstäver lagt ut HOME. Varför då? Hittar ni inte hem annars? Känns det inte som hemma om det inte står i klartext? OK för att det står diskmedel på den designade pumpen för diskmedel och tvål på den för tvål. Har man dem på samma ställe kan det vara bra att skilja dem åt. NÖDUTGÅNG, kan vara en bra text också. Men FOOD, LOVE och HOME?!? Näe jag begriper det inte. Nåja, jag trodde att modet med nedhasade byxor på ungdomsmänniskor av hankön skulle gått över för länge sen också så det är nog bara som jag inte begriper nåt.

Lilla Humlan och jag funderade på det där igår. Vi har i alla fall kul medan vi tänker på saken. Vore inte de förbenade inredningsbokstäverna så dyra påstår Humlan att hon någonstans i sin lägenhet skulle ställa ut ”Helvetes Jävla Skit” på en hylla som en protest mot LOVE och SKORPOR. Såna är vi, det är medfött och vi rår faktiskt inte för det.

18 kommentarer

  1. Vilken läcker avståndsskylt! Påminner om den som står i Smygehuk…

  2. Haha, jag skulle vilja ha nån väggtext på latin som ser jättefin ut men som ingen fattar och så står det nåt elakt. Typ. 🙂

  3. 4U2

    Den skylten slåt väl rekord? Ord, jag var hemma hos en bekant: chock! Dessa ord fanns ÖVERALLT och då menar jag det. Det var nästan så man fick de även till middagsmaten. Nej, Ok om någon vill ha ett litet ord någonstans i sitt hem men … nej, say no more 😉

  4. Jag förstår vad du menar. Hänger på proteströrelsen.

  5. Mina Speglar

    Crazy känner jag också till och det fungerar säkert lika bra som karate 🙂

  6. Rolig triss, säger jag som tidigare Fototrissare. Den tredje bilden var den roligaste, nämligen den som dök upp i mitt huvud när jag läste om HOME, LOVE och så vidare.
    😀

    (Och jag håller med dig fullständigt!!)

  7. Gun

    Jag håller med dig, spyr på dessa ord. Jag vill också ha helvetes jävla skit på en hylla i vardagsrummet. 😀

  8. Hahaha …jag gillar ord. Jag lovar att du inte trampar mig på tårna :-)Det får gärna stå Kärlek Home eller något annat på en skylt i min bokhylla, kom just på jag har ingen bokhylla.
    Kram

  9. Vill se minen på den som ser den texten!!! 😀 Faktiskt rätt underbart!!! Håller på och flyttar, kräks över blogger som bara jävlas med mig!!!!
    Tomtan

  10. 😀 äntligen någon som har samma funderingar som jag när det gäller alla de här skyltarna som man ska sätta upp hemma 🙂
    kramar

  11. Du är absolut inte ensam om att tänka så. Inget sådant i vårt hushåll heller – aldrig. Love, faith, hope – herregud. Å har du tänkt på allt som är fejkad rostigt, också en trend som jag skarpt ogillar. Älskar rost, men då ska den vara äkta.
    Å badgen var cool och dotterns förslag på skylt köper jag direkt!

    • Jag har lite svårt för allt som låtsas vara nått det inte är. Shabby chick är inte min grej. Lika mycket som jag gillar min, av nyttjande slitna köksoffa lika lite gillar jag det som behövt ta sandpapper till hjälp.

  12. Ha, ha! Förutom att jag gillar din första bild så stormgillar jag texten! Jag hänger med på er linje 🙂

  13. Där ser man!

  14. Avståndsskyltarna var läckra, det är ingen tvekan om var i världen man befinner sig. Såna och så kartor gillar jag. Hem hittar jag utan utan särskild text på huset. Ser att inredningsaffärer är fulla med bokstäver som jag antar att man ska köpa och sätta upp på väggen. Det är säkert modernt.

  15. Såg ett inredningsprogram där dom målade trägolvet i köket i svart och sen skrev dom KÖK i stora vita bokstäver. Tyckte också att det var en anings onödigt…
    🙂

  16. TT

    Äntligen någon som tycker som mej! Skulle aldrig ställa upp några fåniga bokstäver på någon hylla eller vägg… inte ens Carpe diem fast jag försöker fånga alla dagar!

  17. TT

    Har förresten en liknande skylt i någon datorgömma från polcirkeln med avstånden ut i världen, det är maffigt tycker jag!

Kommentera

