Frunatmaken's Blog

joorå så att men – näe berätta

Det luktar rätt gott nu

Jag har bakat surdegsbröd på Jästbolagets fuskprodukt. Jag ska prova att fixa egen men gruvar mig lite. Jag har bakat bullar. Just nu står det revbenspjäll i ugnen i en himla smaskens sås/marinad och där står även några potatisar och bakar sig. Tvätten hänger på sträcket. Bonussonen dammsuger. Jag sa att han kunde dra av det på deklarationen. Jag sa visst inget om att man inte alltid får igenom alla avdrag man gör. Nåja, learning by doing är en bra pedagogisk metod.

16 kommentarer

  1. MUMS!!!!!

  2. Svar: Har ju gått kurser i sån där hjärt&lung mm…bra att vara förberedd…fast man vet ju inte hur man reagerar förrän det blir skarpt läge…har haft användning för det vid ett tillfälle för några år sedan…kändes bra att kunna göra något.

    Revbenspjäll? Åh..va gött det lät..här blev det grillad kyckling..nästan lika gott 🙂

  3. Härliga dofter! 🙂

  4. Vilken aktiv söndag hemma hos Selma! Surdegsbröd lite ljummet med stark ost….mums! Snålvattnet drog i gång! 🙂

  5. Oj vad du är duktig! Mest impad är jag över att du fick väck dammsugningen 😉

  6. Med tanke på att söndag är en vilodag så måste jag säga att jag är väldigt impad över alla dina aktiviteter. Bra att du fick bonussonen att röra på påkarna också. Jag menar han får ju snart njuta av allt gott du gjort idag.

    • Njaäe, det får han i och för sig men eftersom han tjurar på och är vegan blir det liksom lite klent med den njutningen för hans del. Dock är ju det helt frivilligt även om just jag skulle ha oerhört svårt att vara vegan i trakten av nybakade bullar.

  7. Blev det bra med surdegen? Har själv köpt sån fusk, som står i kylen o väntar på att bakas med! Har aldrig testat färdig förut, endast gjort själv!
    Förstår att det doftar gott hemma hos dig;)

    • Burkarna var slut så jag fick köpa pulver men det blev himla bra. Nu har jag sörjat ihop lite rågmjöl och vatten och tänker försöka mig på egen surdeg. Vi får väl se hur det blir med det.

  8. Jag tittade på ett recept på riktigt surdegsbröd. Det verkade tjottablängjobbigt. Så jag la ne’t. Fuskbröd låter bra.
    Tack för snäll kommentar! Det gjorde mig glad att du fortsätter titta in 🙂

  9. 4U2

    Tur jag är mätt efter glassen jag åt aannars skulle jag dräggla! 😉

  10. Jösses. Vilket huslighetsryck. Mår du bra?

  11. Det där låter väldigt gott. Jag blir imponerad av din huslighet.

  12. Kan känna doften…

  13. vad duktig du har varit 🙂 förstår att det är ljuvliga dofter och så har du lurat bonussonen att dammsuga 🙂 vad bra
    kramar

  14. tomtofullt

    ”Flitiga Lisa”, bra jobbat!

    Gökboet

Kommentera

