Frunatmaken's Blog

joorå så att men – näe berätta

Ett litet klarläggande till

Nussekudden heter gossen ibland eftersom Humlan en gång tittade ömt på sin lillebror och sa: Han är väl som vår nussekudde. Det var ett kort men ljuvt ögonblick av syskonkärlek. Påfallande ofta var de inte alls så där ljuvliga mot varandra som barn. De skaffade sig god konflikthanteringsträning kan man väl säga. Idag slåss de inte. Det är skönt!

Och till alla som kan tycka att jag låter för fjompig när det gäller ungarna kan jag säga att jodå, jag vet att de är vuxna också, mina bebisar.

9 kommentarer

  1. Mina Speglar

    Men alltid en mors barn……

  2. Vi alla har väl våra namn på varandra, förmodligen i alla familjer.

  3. Har massor med namn på mina vuxna bebisar också. Man får ha det 😉

  4. Två klarlägganden som gör mig övertygad om att du älskar din son och att du är det vad alla mammor säger: en gång mamma, alltid mamma!

  5. Ens vuxna barn är liksom aldrig riktigt ”vuxna” och det veeet mamman 😛

    Så är det bara …

    Kram!

  6. Det är bara så det är……jag är lillan när jag kommer hem till min mamma, enda skillnaden är att jag inte sitter i hennes knä även om jag skulle vilja det ibland. Som tur är så sitter inte mina söner i mitt knä heller för jag sitter hellre i deras.

    🙂

  7. Kärt barn har många namn och så ska det vara!

  8. Fast ja vet inte….. Blir de någonsin stora??? JAg tänker bara på hur min pappa pratade om mej och då var jag iaf över 30…. 😀

  9. På ett sätt blir dom aldrig vuxna ens barn. I sina föräldrars ögon menar jag. Men samtidigt är det himla skönt när de äntligen är vuxna och kan umgås med sina syskon och föräldrar utan ett hålla på och tuppa sig hela tiden. Det är ju liksom en period där i övergång till det totala vuxenlivet när det är den normala umgängestonen. Lite jobbig i längden. Men sen får man skörda frukterna av ett långt och gediget uppfostringsarbete.

Kommentera

