Frunatmaken's Blog

joorå så att men – näe berätta

Ett litet klarläggande

Sonen verkar ha fått denna läckra måltid på något lunchhak dit han kommit. Det var inte mor som fixat. Än dröjer det innan han kommer förbi här. Dock gissar jag att nudelwok och Pad Thai går bort ganska länge för honom. Han vill förmodligen ha sötlimpa med ost, kall O’boy, fläskpannkaka, korv och stuvade makaroner och den typen av mat ett långt tag. Det är ju så det är när man varit borta länge. Man längtar hem till det som är ens egna smaker, det hemvanda, det trygga hur gott och inspirerande det än är med nya smaker och intryck. Det tänker jag en hel del på när jag tänker på alla människor jag mött som inte så enkelt kan åka hem. Där svält och krig gjort att det inte går. Sånt tänker jag på mitt i glädjen över att han nu i alla fall är så nära att om det riktigt råkniper kan jag tanka bilen och åka och nypa honom i kinderna, lille gossen.

3 kommentarer

  1. Det där var mat syrran beställde när hon kom hem. Och hon hade bara flyttat till Sala. Kram

  2. Äter de så annorlunda mat i Sala, märkligt. 😉

  3. Å vad Ni skall äta. Så härligt att få hem honom.

Kommentera

