Frunatmaken's Blog

joorå så att men – näe berätta

Internet

Låg alldeles ner igår kväll. Maken och jag åt i alla fall mat drack lite vin och så lullade vi till skogs. Utan kamera men med hund. Vi lånade lite agilitybana och så lullade vi hem i sena kvällen. Det är nåt visst med de ljusa försommarnätterna. Inga människor var ute mer än vi och ett par som cyklade runt lite i början av kvällen. Vovven blev trött av sina tunnlar och klättra överhinder och lullade han med.

Man skulle haft en doftkamera av något slag. Det regnade här en stund i går på tidiga kvällen. Den saftiga försommargrönskan, häggen och så en grusväg där de just vattnat med sånt där grusbindemedel som luktar så gott. En glad hundsvans, småprat, blommor … Kanske inte så dumt när nu datorn var stängd för omvärlden.

Här i södra Sverige växer det saker jag nog aldrig har sett förr.

6 kommentarer

  1. Jag trodde jag skulle ha värsta abstinensen under dessa internetlösa dagar, men det var hur lugnt som helst. Saknade bloggvännerna men inte bloggen. 🙂

  2. Låter väldigt trevligt.

  3. Dofter säger väldigt mycket…

  4. Man kan faktiskt klara sig utan internet..en stund..har jag hört 😉

    Aldrig fel att dra till skogs…planerar själv en veckas utevaro i detta element framåt semestern…får se om jag överlever…vi ska leva av vad naturen ger..rötter o giftiga svampar antar jag..haha..!

    • Hmm, tallbarrste och lavsoppa. Ta med lite mat säger jag.

      • En burk ärtsoppa kanske…och en konservöppnare 🙂

Kommentera

