Frunatmaken's Blog

joorå så att men – näe berätta

Pälsmössa

Det var vad jag sa att jag skulle göra av jycken. Det sa jag första gången 05.15. Klockan 05.45 gav och klev jag upp. Vet ni vad det var som var så brådskande? Jo ser ni, gräset är som saftigast då och han ville ut för att beta. Kissnödig? Inte så värst. Hungrig? Inte så värst. Opasslig? Inte det heller. Det var gräset han skulle ut till. Kattskrället ville också ut och fylla på med mask i magen genom att försöka ta småfåglar. Just denna morgon är jag lite husdjursskeptisk. Det kan kanske gå över om jag får kaffe.

19 kommentarer

  1. Morgonstund har guld i mund heter det. Vilken tur att du har de små liven så att du kommer upp. Kram

    • Morgonstund har grus i ögat.

  2. Gun

    Hahaha, jag kanske ska tänka över det där med att skaffa hund..

  3. Samma uttryck har nog uttalats i det här hemmet ett par gånger också.
    Som tur är väldigt sällan.

  4. Morgonstund ger äcklig mage?

  5. Läs Östersundsposten så förstår Du den lille.

  6. haha..ja jösses…när våra katter sätter igång här ser jag också tre fina pälsmössor på hatthyllan😉

  7. Skoterhandskar😀

  8. Ut för att käka gräs? Mysko hund… I ottan dessutom… Han hade legat på Blocket illa kvickt.😉

  9. Betar hundar gräs..? Är du säker på att det inte är en ko?

    • Ibland funderar även jag.

  10. Det kan vara av omtanke! Det är så himla skönt att få somna om igen!

    • Men det hinner man ju inte om klockan ringer kl 6.

  11. 🙂 jag tror att det redan har gått över🙂
    kramar

  12. Kanske därför jag tvekar på att skaffa djur?😉

  13. När gräset är så saftigt som nu är det faktiskt nödvändigt att komma ut före kl 06.
    Om man är hund alltså.

  14. Min katt är fin nog om morgnarna och låter mig sova! Men mitt på dagen jamade han sig ut ett tag; han skulle käka gräs! Än har han inte spytt, förresten.

  15. Att en grässugen hund inte går att stoppa kommer jag ihåg från min hundtid. I hennes fall uppstod suget med fördel mellan kl 22.00 och 04.00. Lärde mig sakta men säkert att se till att hon ätit så hon var riktigt nöjd – annars var det samma visa när man precis somnat om.

  16. Hmm. Undrar vem som går i vems ledband.

Kommentera

