Frunatmaken's Blog

joorå så att men – näe berätta

En del är det synd om!

Det nästan så att jag inte vill skriva det men maken skulle på en liten inköpsresa med sina kamrater han. De skulle ta båten till Tallin för att handla förnödenheter för en kommande begivenhet. Maken fastnade i en bilkö i hufvudstaden och missade båten. Då tänkte han sig att han skulle ta båten till Åland och besöka en gammal vän när han nu var utsläppt hemifrån men vi kan väl säga som det är att han missade även den båten med någon minut. Han lät bitter i klass med DKH (Den Kära Hustrun) på telefonen när han passerade Tierp.

Här skulle man kunna plocka hem lite lättköpta poänger och säga att det inte är första gången som han optimistiska syn på tid straffar sig. Man skulle kunna skriva om galen bilresa mellan Arvika och Göteborg och en Tysklandsbåt där marginalen krympte så att vi som lider av ”vill ha marginaler”-sjuka höll på att gå upp i atomer men jag avstår. Det vore inte snällt. Det lite märkliga med min man är att när det blir så här är det oftast för att han satt nån annans behov före. Igår var det hundens och Lillemans. Maken ville inte be Lilleman att gå med jycken och jycken tyckte han att han behövde gå rejält med innan han for för att kunna åka trots hundögonen som man alltid får när man lämnar hemmet. Hunden gillar Lilleman och Lilleman hunden. De knallar gärna runt med varandra i grannskapet.

Det är är på väg att gå mot en sedelärande historia så jag sätter punkt här.

16 kommentarer

  1. SV: Ja…vad ska man göra där? Njuta tror jag :))

    Jo…själv är jag ingen tidsoptimist…långt ifrån…för några år sen när jag hade ett möte med en myndighet var jag där två timmar innan…man vet ju aldrig när vagnen går sönder tänkte jag.

    Har blivit bättre på detta sen den händelsen…!

  2. Vissa är alltid i tidsnöd. Lite för optimistiskt. kram

  3. polyvalentina

    Det är nog inget att göra åt, drt är obotligt. En barndomskompis till mig bodde närmast skolan men kom alltid för sent, varje dag. När vi skulle gifta oss blev vi omsprungna i vapenhuset av henne och hennes man…

  4. Själv är jag alltid ute i god tid just för att sådana här saker inte ska inträffa. På något vis är det kanske lika bra att lära sig den hårda vägen😉

  5. Nu tycker jag faktiskt väldigt, väldigt synd om din man. Stackarn!!! Att missa två båtar samma dag måste ju vara rekord. Konstigt nog känner jag för maken din. Har missat hur många bussar, tåg och t o m flygplan, fast inte p g a tidsmarginaler utan min oförmåga att komma ihåg rätt datum.
    Så japp, jag känner för stackarn!!!

    • Maken

      Du är en i sanning God människa!

  6. Oj, missa två båtar… inte illa! Själv är jag tidspessimist, det har hänt många gånger att jag tar en (eller två) tidigare bussar för att jag varit ute i väldigt god tid. Haha!

  7. Snitsigt att missa två båtar på samma dag😀

  8. USch sicken grej! Undrar om han lärde sig av det ändå… när han nu gjorde samma misstag TVÅ ggr på samma dag, han lärde ju sig inte första gången direkt…🙂

  9. Gun

    Oj då, det var ju inte så roligt för honom, men kanske lite kul för dig som fick något att berätta.🙂

  10. Maken

    Borde det inte finnas preskriptionstid för såna historier!? Hur länge ska jag behöva äta upp det? Bara så jag vet….

    • Borde och borde, vad tror du själv?

  11. Ruth in Virginia

    Han kunde ju ha gjort en längre skärgårdskryssning eftersom han hade båtfärder på hjärnan. Inga bestämda avgångstider och sånt där skräp.
    ”Just wing it!”

  12. Tror inte att Maken ändrar sig trots 2 missade båtar.
    Husse här är likadan!
    Att gå upp i atomer så snart man har en tid att passa,
    hör till med sådana män!

    • Man blir lite nervklen.

  13. TT

    Hos oss är det tvärtom, mannen är så tidig så jag går upp i atomer. Men å andra sidan har jag aldrig varit så sen så jag missat en båt eller annat åkdon. Tycker synd om honom som missade allt!

Kommentera

