Frunatmaken's Blog

joorå så att men – näe berätta

En annan nationalsång

Det tänker jag spela idag. Jag tänker spela ”hockeylåten” för er. Vladimit Krutov har dött idag. Trots att jag inte alls är så värst sportintresserad överhuvudtaget var det nåt visst med den femman. Att han sen spelade i Jämtland ett tag gjorde honom speciell. Jag vet inte hur det kommer sig men det kändes så sympatiskt att han valde att spela i ett farmarlag i obygden. Kanske för att slippa pressen, kanske för att ha nära hem, kanske för familjen … Vad vet vi om hur han tänkte?

9 kommentarer

  1. ullebengtsson

    Fler som tänker på Krutov idag ser jag.

  2. för att slippa Sovjet kanske, och visst känner man igen den låten,

    • Fast detta var ju senare som han bodde i Sverige.

  3. Kom inte ihåg honom( har missat vad hockeykillarna hette, läst glömt Men visst kan man funderar på vad han gillade med Jämtland.

    • Jag tror jag läste nånstans att familjen trivdes och det gör ju en hel del.

  4. och han blev bara 52 år, ledsamt
    kramar

  5. Vladimir Krutov är en hjälte tycker jag. Hans femma var ju oslagbar – den är ju kult!!!
    Kul att du hedrar honom med denna mäktiga hymn. Älskar den, den ger mig gåshud varje gång jag hör den.

  6. Oj jag visste inte att han gått bort. Den femman glömmer vi inte.
    SV: Någon bot mot lagrad ilska har jag inte, men det är inte nyttigt att lagra, det vet jag. Hoppas du får ut den på ngt sätt🙂

  7. Gun

    Till och med jag som inte gillar hockey nåt vidare minns honom väl.

Kommentera

