Frunatmaken's Blog

joorå så att men – näe berätta

Jorå så att

Tanten är lite matt. I strålande sol bjöd jobbet på lunch och lite hejsan hoppsan. Nu har tanten kastat yxa, skjutit med pilbåge, staplat trätorn med hjälp av snören och dessutom kört Segway på bana. Om jag hade en sisådär 80 papp som jag inte visste alls vad jag skulle göra av tror jag att jag skulle köpa en sån och nöjesåka på. Hej vad det gick! Det påstås att min blus fladdrade i vinden där jag susade fram efter att först haft lite problem med att tordas lita på den. När den tog fart kändes det osäkert framåtlutande och jag kompenserade med att luta bakåt. När man lutar bakåt stannade den. Detta fick till följd att jag till att börja med liksom stod och juckade mot fordonet i fråga. En syn som förmodligen var lika festlig som min tjurrusning med soptunna i morgonrock.

Yxkastning var jag nästan bra på. Inte så att det blev poäng men jag fick iväg den och satte den nästan i plankorna runt pricktavlan. Jag kände efter hur arg jag var och så hystade jag. Ett par kast till hade den nog suttit. Bågskyttet var också nästan bra. Jag träffade i alla fall i den yttersta ringens utsida. Ett par pilar till kanske det också gett poäng, vad vet man.

Sen hem och ut med vovven, fixa käk, slå maken i Rumble, titta förbi datorn och på vägen hitta en ûberäcklig kattspya att ta rätt på. Ni förstår om tanten är lite matt i lacken eller?

12 kommentarer

  1. Har Du inga bilder från idag:)

  2. Kul aktivitet. Jag gillar allt med lite tävling i men har svårt att locka med mig arbetskamraterna. ska vi göra något vill de åka på utställningar och museum. Kram

  3. Bilder tack! Men jag har den största förståelsen för ditt mående!

    • I ha kort tagna fullt upptagen med IRLliv.

  4. ”Lite matt i lacken”…..ha ha …. det var ett bra uttryck!

  5. Jippo på jobbet med sysslor som verkar mera lämpade för killar;-) Klart du nästan klarade allt:-)
    Kul med Segway, har sldrig åkt med en sådan. Här i Stockholm finns dom att hyra. Toppen sätt att ta sig fram tycker jag.

  6. Jösses…förstår verkligen om stegen är tunga!
    Hade nog varit en rolig syn den där på segwäjjen.. ;-D

  7. Segway ja…måste få tummen ur och prova det nån gång…ser så läckert ut när de kommer seglande förbi oss andra på stan🙂

    Fast 80 papp för en sån? Jo…men nån gång kommer de nog ner i min prisklass också😉

    Ha så fint

  8. Haha, bilder vill vi se!!😉 Det låter som om ni haft det mycket trevligt!!🙂

  9. Visst är det kul att köra! Skulle gärna göra det flera gånger.

  10. Låter dock son en trevlig dag, och kattspyan, ja den fick du väl på köpet, så att säga🙂

  11. Kan man få se en bild på åkandet……………

Kommentera

