Frunatmaken's Blog

joorå så att men – näe berätta

Schhh!

Att sättas in om kriget kommer

Om ni lovar att hålla tyst kan jag berätta en hemlis. En försvarshemlighet närmare bestämt. Om kriget kommer är detta fordon inte svärfars längre utan försvarsmaktens. Vi grottar och gräver i våra gömmor och hittar papper på det. Kompletta med uppsamlingsplats, lösenord och kodnamn. Vore det inte så hemligt skulle jag berätta även det. Om nu släpvagnen i fråga sjunger på sin allra sista vers, regementen som ville ha den är nedlagt och uppsamlingsplatsen likaså undrar man om beslutet fortfarande gäller och det snart ringer nån KALLE och säger att himlen är ovanligt BLÅ. I så fall blir det till att vi ger oss iväg till den nedlagda fabriken och lämnar försvarshemligheten till rikets tjänst. Till nästa besiktning ska den väl hålla i alla fall tänker jag och under tiden går den i linjetrafik till stadens återvinningscentral

6 kommentarer

  1. Aj då, kan jag behöva göra det med min gamla lotta-uniform från marinen?

  2. Tänk. Vi har också klippkort till sortergården. kram

  3. Nu blir jag faktiskt riktigt nostalgisk. Kärran är ju såååå fin, så sliten och har säkert s mycket att berätta. Jag skulle ju ha behållit den och planterat nå’t i den.

    • Så kan man väl inte göra. Tänk när försvaret behöver den.

  4. Fanns det kanske rent av en ”kärr-uttagningsnämnd” också? Kommer ihåg att min pappa satt med i ”häst-uttagningsnämnden”:)

  5. Spännande.Hoppas Nu inte försvarsmakten läser detta så att du läckt försvarshemligheter.

Kommentera

